Kahvaltının, büyüme dönemindeki çocuklarda günlük enerji ve besin gereksinimine katkısının yanında, okul başarısı üzerine de etkisi bulunmaktadır.
Akşam yemeği ile sabah arasında yaklaşık 10-12 saatlik bir süre geçmekte ve vücudumuz uyurken de çalışmaya devam etmektedir. Bu süre içinde vücut, besinlerin tümünü kullanır. Oluşan aç bireyde fizyolojik ve psikolojik etli gösterir. Yapılan araştırmalarda okula aç veya yarı aç gelen öğrencilerin ilk aşamalardaki eğitsel uyarıları alamadıklarından daha sonraki aşamalarda anlatılanları kavramada yetersiz kalırlar. Yeni bir güne sabah kahvaltı yaparak başlamak, güne istekli başlamada ve verimli bir şekilde sürdürmede büyük rol oynamaktadır. Kahvaltı yapmayan çocukların derste konsantrasyonları azalmakta, verilen bilgileri sonradan hatırlama performansları düşmektedir Kahvaltı beyne enerji sağlamakta ve öğrenmeyi olumlu yönde etkilemektedir. Sabah kahvaltı yapılmazsa beyinde yeterince enerji oluşamaz ders başarısını etkileyen önemli unsurlardan biride yeterli ve dengeli beslenememektir. Öğrencilerin güne kahvaltı ile başlarlarsa ders başarılarında olumlu gelişmelerin olacağı düşünülmektedir.
PROBLEM
Öğrencilerin ders başarısında kahvaltı etkili midir?
HİPOTEZ
Kahvaltı yapanlar derslerinde daha başarıldır.
PROJE GÖREVLİLERİ
Projemizi hazırlayan Deniz TURAN'a (Sosyal Bilgiler Öğretmeni), Beyza Nur GÜRBÜZ'e (6/A Sınıfı Öğrencisi), Tuana CAN'a (6/A Sınıfı Öğrencisi) teşekkür ederiz,
Projenin tüm detayları için aşağıdaki linki tıklayınız.