Bir ödev ya da proje için bütün sınıfın her İstasyonda (belirlenen gruplarda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak işi tamamlamaya çalıştıkları tekniktir. Bu teknik, öğrencileri bir sonraki adıma götürmeyi ve yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir. İstasyon tekniği sayesinde öğrenciler, eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme etkinliklerini gerçekleştirebilirler. Öğrenme istasyonları, sınıf tartışmalarını geliştiren ve öğrencilerin bağımsız iş yapma algısını geliştirerek özgüveni mi artıran bir tekniktir.
Oyunun kuralları şunlar:
. Önce öğrenciler gruplara ayrılır.
. Grup başkanı seçilir.
. Her grup görevi neyse onunla ilgili fikirlerini söyler.
. Uygun görülen fikirler kağıda yazılır
. Belli bir zaman verilir. Zamanın sonunda grup yöneticileri sabit kalmak suretiyle tüm grup üyeleri bir sonraki gruba geçer. Öğrenciler yeni gittikleri gruplarda, bir önceki yazılanlara eklemeler yaparak bu şekilde ilerlerler.
Öğrencilerimden bu tekniği kullanarak "Bilgi Güvenliği" konusunda; resim, şiir, öykü ve slogan yazmalarını istedim. Önce ne yapacaklarını bilememelerine rağmen ortaya çıkan ürünleri görünce çok sevindiler. Böylece dayanışmanın paylaşmanın da çok önemli olduğunu eğlenerek öğrenmiş oldular.
Oyunu derse uyarlayan Bilşim Teknolojileri öğretmenimiz Ayşe Ceylan'a ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.