Dil öğrenimi esnasında yaşanan aksaklıklar eğitim öğretime olumsuz etki ettiği gibi kültür aktarımının da kesintiye uğraması ülkemizde yakın süreç içerisinde oldukça önemli bir sorundur. Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe öğreniminde yaşadığı sorunların tespit edilip bu sorunların ortadan kaldırılmasıyla hem eğitim öğretimdeki aksaklıkları yok edecek hem de farklı kültürlerin Türk kültürü ile daha kolay kaynaşmasını sağlayacaktır. Ayrıca dildeki bu birlik toplumsal barışa da fayda sağlayacaktır. Bu çalışmada bu sorunların çözümüne yönelik bir araştırma yapılacaktı.
Bu çalışmanın amacı Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim kategorisindeki okullarda eğitim ve öğretim görmekte olan yabancı uyruklu öğrencilere Türkçe dil bilgisi öğretimi esnasında yaşanan zorlukları incelemektir. Bu zorlukları belirledikten sonra, alınması gereken tedbirlerin tespit edilip yabancılara okuma, yazma, dinleme, konuşma öz yeterlikleri kazandırılarak onların toplumla olumlu ilişkiler kurmasını sağlamaktır.
PROBLEM
Yabancı uyruklu öğrencilere Türkçe öğretiminde yaşanan zorluklar nelerdir?
HİPOTEZ
Yabancı uyruklu öğrenciler Türkçe öğretimi esnasında okuma, yazma, dinleme, konuşma öz yeterliliklerinde zorluk yaşamaktadır.
PROJE GÖREVLİLERİ
Projemizi hazırlayan Yasemin METİN'e (Türkçe Öğretmeni),Nisanur ÖZKAN'a (7/G Sınıfı Öğrencisi), Rümeysa Ebrar GANİ'ye (7/G Sınıfı Öğrencisi) teşekkür ederiz.
Projenin tüm detayları için aşağıdaki linki tıklayınız.