T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Necip Fazıl Ortaokulu

Etiket Sonuçları: TEKNOLOJİ TASARIM

Ock

Covid-19 salgını nedeniyle her yıl sene sonunda düzenlediğimiz tasarım sergimizi 2019-2020 eğitim-öğretim yılında dijital olarak sizlerin beğenisine sunuyoruz. Dijital sergimizde aşağıdaki çalışmalardan örnekleri göreceksiniz.

ÇİZGİ ÇALIŞMALARI VE MANDALA BOYAMA

Teknoloji ve tasarım 7 ve 8.  sınıflar sergi için çizgi çalışmaları ,küp üzerine çizim ve mandala boyama tekniği kullanarak yapıldı. Ķüpler üzerine çizimleri yaparken öğrencilerimizin  hesaplama ve ürün oluşturma üzerine düşünmelerini sağlayarak özgün desen ve renk oluşturmaları hedeflenmiştir.

ORİGAMİ

Tarihten günümüze Origami'nin başlangıcıyla ilgili kesin bilgiler olmasa da ilk olarak kağıdı icat eden Çinliler tarafından icra edildiği söylenmektedir. 1900'lü yılların başlarından itibaren okullarda öğretilmeye başlanılmış ve çocukların matematiksel zekalarının gelişimine büyük katkıda bulunmuştur. Aynı sanat , insanların yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı olup bir şeyler üretebilmenin hazzını sunmaktadır.

Biz de Teknoloji ve Tasarım dersimizde öğrencilerimizin düşünme, hayal gücü,zihinsel  faaliyetlerini arttırma ve yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı olabilmek için Origamiden çeşitli ürünler yaptık.

ATMA GERİ DÖNÜŞTÜR

Eskimiş her malzeme atık değildir. Nasıl ki kullanılmış kağıtlar, kullanılmış plastik su şişeri, karton kutular kocaman koliler, lambalar, ampuller ve daha bir çok şey. Bu malzemeler kullanılıp ilk işlevi sona erdikten sonra kendini hızla çöp kutusunda bulan malzemelerdir. Bir çok ülkede geri dönüşüm konusu çok daha ilerlemiş olmasına rağmen biz ülkecek hala emekleme kısmındayız. En azından kıyısından köşesinden de olsa elimizden geldiğince geri dönüşüm dekorasyon fikirleri ile evimizdeki malzemelerimizi değerlendirebiliriz. Son zamanların yükselen trendlerinden kendin yap fikirleri ile benzerlik gösteren bu hareket, sürdürülebilir bir dünya, doğayı koruma ve tüketim üzerine kurulu düzende üretime dahil olma anlamına gelir.

Biz de öğrencilerimizle atıl  karton kutular ve şişelerle hayalgücümüzle oluşturduğumuz bu çalışmaları yaptık.

MOZAİK ÇALIŞMALARI                           

Küçük, renkli parçaların yan yana yapıştırılarak oluşturulan resim ve desenlere mozaik adı verilir. Bir sanat dalı olan mozaiğin geçmişi çok eski çağlara kadar dayanmaktadır. İlk çıktığı günden bu yana kullanım alanı genişleyen mozaik, sokaklarda, havuz içlerinde, evlerin dış cephesinde ve daha birçok alanda görsel zenginliği artırmak için kullanılmaktadır. 

Biz de öğrencilerimizle birbirinden güzel eserler yaptık.

Hayal gücünün, sabrın, sebatın ve başarmanın hazzını yaşayan öğrencilerimizin , Teknoloji ve Tasarım dersi hedeflerine uygun olarak corona virüs nedeniyle sadece bir dönemde yaptıkları birbirinden eşsiz eserlerini sergilemekten gurur duyarız.

Dijital tasrım srgisinin hazırlanmasında büyük emekleri olan teknoloji tasarım öğretmenlerimiz Meryem Bilgin, Özlem Yurtdaş ile Fatma Demirhan'a ve harika eserleri ortaya çıkaran sevgili öğrencilerimize yürekten teşekkürlerimizi sunarız.

Teknoloji Tasarım Dijital Sergimizi izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.

https://youtu.be/ndbPQEthJoU

Nis

Doğaya zarar vermeden elimizde bulunan kaynakları nasıl kullanabiliriz ?

Bu konuyla ilgili sorumuzu cevaplayan birkaç tasarımımızı sunuyoruz sizlere. 8/I Sınıfımızdan İrem Berfin Aslan ve Elif Eylül Kadir teknoloji ve tasarım dersi konusu olan yenilenebilir enerji kaynaklarımıza ilgili videolarınının öğrencilerimize örnek olmasını diliyoruz .

Anlamlı paylaşımları için öğrencilerimiz İrem Berfin Aslan ile Elif Eylül Kadir'e ve teknoloji tasarım öğretmenimiz Meryem Bilgin Aksırt'a teşekkür ederiz. 

Videolarımızı izlemek için aşağıdaki linklere tıklayınız.

Ara

Eskimiş her malzeme atık değildir. Nasıl ki kullanılmış kağıtlar, kullanılmış plastik su şişeri, karton kutular kocaman koliler, lambalar, ampuller ve daha bir çok şey. Bu malzemeler kullanılıp ilk işlevi sona erdikten sonra kendini hızla çöp kutusunda bulan malzemelerdir. Bir çok ülkede geri dönüşüm konusu çok daha ilerlemiş olmasına rağmen biz ülkecek hala emekleme kısmındayız. En azından kıyısından köşesinden de olsa elimizden geldiğince geri dönüşüm dekorasyon fikirleri ile evimizdeki malzemelerimizi değerlendirebiliriz. Son zamanların yükselen trendlerinden kendin yap fikirleri ile benzerlik gösteren bu hareket, sürdürülebilir bir dünya, doğayı koruma ve tüketim üzerine kurulu düzende üretime dahil olma anlamına gelir. Bizde öğrencilerimizle bu çalışmaları yaptık. Herbiri birbirinden güzel eserler gerçekleştirdi. Burada 7/G sınıfının çalışmalarını göreceksiniz diğer sınıfların çalışmalarını sene sonu sergimizde gormeniz dileğiyle...

Bu harika çalışmalarımız için sevgili öğrencilerimize ve teknoloji tasarım öğretmenimiz Özlem Yurtdaş'a teşekkür ederiz.

Ara

Teknoloji ve Tasarım dersinde öğrencilerin hayal gücünü kullanması ve bunu tasarlayıp ortaya çıkarmasını sağlayan çalışmalar yapıyoruz. Bu konuda hedefimiz; geri dönüşümün önemi ve yaratıcılık.  Bu tasarımlar (su borusundan kalemlik, taşlardan aile dizilimi ve çizgi çalişmaları...)

Bu renkli etkinlikler için sevgili öğrencilerimize ve teknoloji tasarım öğretmenimiz Meryem Bilgin Aksırt'a teşekkür ederiz.

Ara

Hızla gelişen teknoloji ve her geçen gün artan ihtiyaçlar doğrultusunda kodlamanın günümüzde ve gelecekteki önemi tartışılamaz. Zaman hızla değişiyor ve bu zamana uygun olarak gelecekteki mesleklerde değişiyor , değişecek. Hatta nasıl günümüzde iyi bir işe girebilmek için yabancı dil önemli bir kriterse , gelecekte kodlama da bunun gibi önemli bir ayrıcalık olacak. 

Tüm bunlardan yola çıkarak bizde 7. ve 8. sınıf öğrencilerimizle bilgisayarsız kodlama etkinliklerine başladık. Çok sevdik,çok eğlendik.

Harika kodlama etkinliğimiz için sevgili öğrencilerimize ve teknoloji tasarım öğretmenimiz Fatma Demirhan'a teşekkür ederiz.

Haz

Necip Fazıl Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım öğretmenleri Meryem BİLGİN AKSIRT, Özlem YURTDAŞ, Kılıçarslan ÇOBAN ve sevgili öğrencilerimizin yıl boyunca yaptıkları çalışmaları sergi düzenleyerek esrleri velilerimiz ile buluşturdu.

2018-2019 öğretim yılı Teknoloji-Tasarım dersinde çocuklarımıza hem düşünmeyi hem de kendi tasarımlarını yapmalari için rehber olmaya çalıştık. 

Bir yılın sonunda öğrencilerimiz çevre  sorunları çözme ve kendi yeteneklerinin  farkına varmaları için çeşitli tasarımlar ürettiler. 

Necip Fazıl Ortaokulu sergi salonunda düzenlenen sergide 7 ve 8 sınıf öğrencilerimizin Teknoloji ve Tasarım dersinde yaptıkları çalışmaları sergiledi. Öğrenciler, Öğretmenler ve velilerimizin de katıdığıı sergi büyük ilgi gördü. Sergilenen çalışmalar izleyiciler tarafından büyük bir beğeni topladı.

Tasarım şenliğimiz okulumuz  ve velilerin bu ilgisiyle anlam kazandı.

Sergiyi düzenleyen teknoloji tasarım öğretmenlerimiz, Meryem BİLGİN AKSIRT, Özlem YURTDAŞ, Kılıçarslan ÇOBAN "Öğrencilerimizle birlikte yıl boyunca bir çok çalışma yürütüyoruz. Öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları problemlere pratik çözümler getirebilme, yaratıcı gücünü kullanarak iş yapabilme, iş yapmanın hazzını ve gururunu duyabilme, işi isteyerek ve zevkle yapabilmesi gibi kişisel özelliklerini ön plana çıkarması yönünde çalışmalar yürüttük. Bu sergimizde emeklerini sergileyen öğrencilerimize ve katılımcılara teşekkür ederiz" dedi.

Sergi açılışını yapan okul müdürümüz Erhan EKEN 'Bir yıl boyunca öğrencilerimizin emek vererek ürettikleri birbirinden güzel tasarımları bizlerle buluşturdukları için şenliğimizi düzenleyen teknoloji tasarım öğretmenlerimiz Meryem BİLGİN AKSIRT, Özlem YURTDAŞ ve Kılıçarslan ÇOBAN  ile eser sahipleri sevgili öğrencilerimize teşekkür ederim' dedi.

 

May

7/I Sınıfı olarak MTA(Maden Tetkik Arama) gezimizde;

Ülkemizdeki madenler ve kullanım alanları,enerji üretimleri ,günümüzde enerji dönüşümünü nasıl gerçekleştirebileceğimizi görerek öğrenmiş olduk.

Ayrıca  Türkiye'nin ilk ve en büyük tabiat tarihi müzesini,Güneş sistemindeki gezegenleri, dünyamızda tek hücrelilerle başlayan çok hücreli ,omurgalı omurgasız ve primatlardan modern insana geçiş süreçlerine ait örnekleri görmüş olduk.

Mineraloji bölümünde yer kabuğunun yapı taşı olan mineral örnekleri, kayaçlar,doğa harikası kristaller, süs taşlarını inceledik.

Böylelikle gezimizde geçmişe yolculuk yaparak yaşadığımız evreni anlamaya enerji kaynaklarını nasıl kullanacağımız dair fikirler üretmeye çalıştık.

Öğrencilerimizi geçmişe yolculuğa çıkaran bu harika gezi için Teknoloji Tasarım öğretmenimiz Meryem BİLGİN AKSIRT´a ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Nis

Quiling (kağıt kıvırma, kağıt telkari) Sanatı.

Rengarenk kağıt şeritleri özel kıvırma aleti yardımıyla sararak hazırlanan şekillerin birleştirilmesiyleoluşturulduğu güzel bir el sanatıdır.

Zaman ve sabır isteyen Quiling sanatı ilk anda zor gibi görünsede aslında oldukça kolay ve eğlenceli hoşca vakit geçirmeyi saglayan bir sanattır.

Bizlerde öğrencilerimizle bu guzel çalışmayı gerçekleştirdik. Sabrettik,hayal ettik ve tasarladık.

Sonunda birbirinden güzel bu eserler ortaya çıktı.

Bu harika çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimize ve Teknoloji Tasarım öğretmenimiz Özlem YURTDAŞ´a teşekkür ederiz.

Mrt

Insanlar gün boyunca ellerini kullanmaktadırlar. Üretirken,  tüketirken, sabitken , hareket halindeyken... Neredeyse ellerimizi kullanmadan hiçbir fiilî tam anlamıyla gerçekleştiremiyoruz.  Bu projede amacımız eli olmayan insanların hayatını kolaylaştırırken eli olanlara fazladan bir el kazandırmaktır. Bu proje ile beraber insan elinin bile yapmakta zorlandığı bir çok el,parmak hatta eklem hareketi yapılabilecektir.

Bu anlamlı projeyi gerçekleştiren çalışkan öğrencilerimize ve Teknoloji Tasarım dersi öğretmenimiz Kılıçaslan ÇOBAN´a teşekkür ederiz. 

Mrt

Güneş rüzgar ve su enerjisi üretimi nasıl gerçekleşir. Bu doğal kaynaklari günümüz teknolojisinden faydalanarak çeşitli tasarim örnekleri ve sistemler gelistirebileceğimizi yaptığımız tasarimlarla öğrendik. Su, rüzgar ve güneş gibi doğal kaynakları kullanarak temiz ve sürdürülebilir enerji elde etme teknolojilerini öğrenme ve bir ürün tasarlamayı amaçladık.

Sonuç olarak doğaya zarar vermeyen enerji ürettik ...

Büyük emekler vererek tasarımları yapan çalışkan öğrencilerimize ve Teknoloji Tasarım öğretmenimiz Meryem BİLGİN AKSIRT´a teşekkür ederiz.

Ara

Günlük hayatımızda özellikle sıcak günlerde en çok kullandığımız içi su dolu pet şişeler su bittkten sonra atık madde haline gelir.Pet şişenin kapağına delik açıp içine su dolduruyoruz, şişeyi ters çevirerek hem bitkilerin su ihtiyacının damıtım sistemiyle giderilmesi evde bulunulmadığı günlerde sulamanın yapılması aynı zamanda atık pet şişelerin geri kazanımının sağlanması.

Teknoloji denilince ilk akla gelen elektronik ürünler, dijital ya da mekanik aletlerdir. Ancak genel anlamda teknoloji insanların bie amaç için kullandığı tüm araç-gereç ve mekinelerin üretilmesi için kullanılan yöntemler teknikler gelişimler ve bilgiler bütünüdür.Teknolojinin amacı hayatı kolaylaştıran ürünler üretmenin yanı sıra enerji işgücü ve verimliliği arttırmaktır. Bu bağlamda teknoloji ve tasarım ayrılmaz bi ikilidir. Bu projede  teknolojinin tasarıma teknolojinin tasarıma  etkisi planlanmıştır.

Bu güzel çalışmayı yapan çalışkan öğrencilerimize ve Teknoloji ve Tasarım Öğretmenimiz Kılıçaslan ÇOBAN´a teşekkür ederiz.

Kas

Teknoloji tasarım dersimizde kağıt tabakları çizgi çalışmaları ile estetik hale getirdik.

Malzeme olarak zemini kağıt tabak dokulu ve biraz sert bir tabak kullandık.

Öncelikle öğrenciler yapacakları deseni taslak olarak tabaklara çizdiler. Daha sonra çizilen desenlerin üzerien siyah veya renkli asetat kalemlerle çizgi çalışmaları yapıldı.

Bu güzel çalışmayı yapan değerli öğrencilerimize ve Teknoloji Tasarım öğretmenimiz Meryem BİLGİN AKSIRT´a teşekkür ederiz.

Ara

OKULUMUZ TEKNOLOJİ TASARIM ZÜMRESİ YAPTIĞI ÇALIŞMALARLA ÖĞRENCİLERİMİZİN GENEL KÜLTÜR SEVİYELERİNİ YÜKSELTİYOR.

PANOYU HAZIRLAYAN TEKNOLOJİ TASARIM DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİMİZE VE ÇALIŞKAN ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.