Okulumuz Rehberlik Servisi tarafından hazırlanan ve bundan sonra her ay düzenli şekilde yayınlanacak olan rehberlik servisimizin NFO e- bültenimiz öğrencilerimizin, velilerimizin ve tüm paydaşlarımızın hizmetine sunulmuştur.
Birbirinden harika içeriklerin paylaşıldığı e- bültenimizi inceleyerek öğrenirken keyifli vakitte geçireceksiniz.
Bu harika e-bültenimizi hazırlayan rehberlik servisi öğretmenimiz Bülent Demirkol'a ve yazı ve görüşleri ile katkı sağlayan tüm öğrenci, öğretmen ve velilerimize teşekkürlerimizi sunarız.
Şimdi aşağıdaki linklerden aylık olarak yayınlanan e-bültenlerimizi tıklayarak okuyabilirsiniz.
EKİM/2021 e-bültenimize ulaşmak için linki tıklayınız
meb_iys_dosyalar/06/15/724955/dosyalar/2021_10/18152229_NECIP-FAZIL-ORTAOKULU-13.pdf
KASIM/2021 e bültenimize ulaşmak için inki tıklayınız
meb_iys_dosyalar/06/15/724955/dosyalar/2021_11/12093950_kasim-bulteni-7-2.pdf
ARALIK/2021 E-Bültenimiz için aşağıdaki linki tıklayınız.
https://online.flippingbook.com/view/957182352/
OCAK/202 E-Bültenimiz için aşağıdaki linki tıklayınız.
ŞUBAT /2022 E-Bültenimiz için aşağıdaki linki tıklayınız.
https://heyzine.com/flip-book/01b5042c4f.html
Mart /2022 E-Bültenimiz için aşağıdaki linki tıklayınız.
https://heyzine.com/flip-book/eb4f7ac94a.html
NİSAN /2022 E-Bültenimiz için aşağıdaki linki tıklayınız.
"Türk Kahvesi" geleneksel Türk mutfağının vazgeçilmez unsurlarındandır. Gerek elde edilişi gerek yapılışı gerekse içimiyle diğer kahve çeşitlerinden oldukça farklı ve kendine özgüdür. Daha önümüze gelmeden kendini kokusuyla hissettiren kahve, bir dinlenme vesilesi ve sohbet bahanesidir. Türk kahvesini özel yapan diğer bir neden de kendine has bir kültür oluşturmasıdır. Kız isteme töreninde kahve içilmesi bu kültürün örneklerindendir.
Kahvenin Arabistan'dan Batı'ya açılımı Osmanlı üzerinden olmuştur bu yüzden de Avrupalılar kahveyi Türk içeceği olarak adlandırmışlardır. Türk kahvesi kültürü ve geleneği 2013 yılı itibariyle ülkemiz adına UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesine kaydedilmiştir.
Türkçede gündelik hayatımızda kullandığımız ve kahve içme kültüründen kaynaklanan birçok atasözü bulmak mümkündür. "Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardır." , " Gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül sohbet ister kahve bahane."
"Türk Mutfak Kültüründe Kahve" metnimizi işlerken bu kültürü tanıtmak ve bu kültürün devamını sağlamak amacıyla öğrencilerimizden evlerinde Türk kahvesi pişirip içmeleri istendi. Ortaya bol köpüklü ve nefis görüntüler çıktı...
Lezzetin hikayesini anlatan sevgili öğrencilerimize ve Türkçe öğretmenimiz Nesibe Gökmen'e teşekkür ederiz.
Ara
5/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı bu hafta "can & Can't konusunu öğrendiler ve cümle kartları etkinliği ile kurallı cümleler kurdular ve böylece kalıcı öğrenmeler gerçekleştirdiler.
5/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
Engellilerin sorunlarına dikkat çekmek ve onları daha iyi anlayabilmek için 1992 yılında Birleşmiş Milletler tarafından alınan kararla 3 Aralık, 'Uluslararası Engelliler Günü' olarak ilan edildi.
3 Aralık Dünya Engelliler Gününde engelli bireyler konusunda farkındalık çalışmaları sürdürülmektedir.
Engelli insanları her zaman başımızın üstünde tutmalıyız. Kendimizi onların yerine koyarak empati kurmalıyız . Empati kurma becerisine sahip olduğumuzda ise onlara bakış açımız daha da güzel olacak ve onları ,
o güzel kardeşlerimizi daha da çok seveceğiz .Engelli kardeşlerimize her zaman yardım etmeli ve onları çok sevmeliyiz.
Toplumu her kesimiyle bir arada tutan hoşgörü ve vicdandır. Bu sebeple Özel Eğitim Sınıfı öğrencileri ve öğretmenleri olarak engelli vatandaşlarımızı unutmamak ve her zaman hatırlamak için 3 Aralık Dünya Engelliler Gününe özel videomuzu hazırladık.
Özel eğitim öğretmenlerimiz Sadık Çınar ile Mehtap Aktaş'a teşekkür ederiz.
Videomuzu izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.
Okulumuz İngilizce Ağırlıklı Hazırlık sınıfı 5/G ile 2.ünitemizde öğrendiğimiz yer ve yön tarifleriyle hayatta kalma oyunu oynadık. 3 gruba ayrılan öğrenciler sınıfın çeşitli yerlerine saklanmış harf ve rakamları bularak çıkış kapısının şifresini çözmeye çalıştı. Sınıftan en kısa sürede çıkmayı başaran grubumuz galibiyetin tadını çıkardı.
İngilizce Ağırlıklı Hazırlık sınıfı 5/G sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Merve Demir'e teşekkür ederiz.
Okulumuz ingilizce öğretmeni Pervin Gönen Şahin ve 5/E İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı öğrencileri " What invention are you in?(Hangi Buluşta Sen Varsın?) " isimli yeni bir etwinning projesine başladılar. Projemizde İspanya, Litvanya ,Portekiz Türkiye ,Ürdün, Malta, İtalya, Romanya ve Moldova'dan toplam 33 öğretmen 150 nin üzerinde öğrenci katılmaktadır.
Emeği geçecek öğrencilerimize ve desteklerinden dolayı velilerimize ve İngilizce Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
Kas
5/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımız ile aile üyelerini öğrendiler. Kukla ailesi hazırladılar parmak ailesi şarkısını söylediler ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirdiler.
Bu harika çalışmalarımız için 5/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımız öğrencilerine ve İngilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
Kas
5/H İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımızda etrafımızdaki nesneleri kullanarak ders isimlerini pekiştirdik.Hem eğlendik hem öğrendik.
5/H İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımızdave İngilizce öğretmenimiz Ayten Ayar'a teşekkür ederiz.
Kas
5/D İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfında çevremizde bulunan yerlerin maketlerini yaptık. Bu maketlerle sınıfımızda '5/D Town' hazırlayıp yer yön tarifi etkinlikleri yaptik. Okulumuzda öğle arasında maketlerimizi hazırlık katı koridorunda arkadaşlarımıza sergiledik.
5/D İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfına ve İngilizce öğretömenimiz Fatma Uludağ'a alkışlar...
5/E İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı öğrencileri sahiplik belirten kelimelerle gorselleri ifade ettiler.Bu sırada in/on/under gibi prepositionları da kullanarak yer yön ile ilgili cümleler kurdular.Sonrasında ise yere çizilen harita oyunu ile birbirlerini yer yön sorup cevapladılar.
Öğrencilerimize başarılı speaking aktivitesi için 5/E İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı'na ve İngilizce öğretmenimiz Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
AB Kod Haftası, kodlama ve dijital okuryazarlığı eğlenceli ve ilgi çekici bir şekilde herkesin ayağına getirmeyi amaçlayan bir taban girişimidir.
Bizler de Necip Fazıl Ortaokulu olarak 6.sınıf öğrencileri ile birlikte 09-24 Ekim tarihlerinde gerçekleşen CODEWEEK etkinliklerine katılarak AB organizatör ve katılımcı sertifikaları almaya hak kazandık.
Harikasınız... Tebrikler....
Kod etkinliklerini organize eden Bilişim Teknolojileri öğretmenimiz Ebru Kesici'ye ve kod etkinliklerine katılan tüm 6. sınıf öğrencilerimize teşekkür eder, tebriklerimizi sunarız.
Daha ayrıntılı bilgi almak için aşağıdaki linki tıklayınız.
Türkiye'deki ana, baba ve çocukların saati hiçbir zaman 9'u 5 geçmedi. Tüm Türkiye'yi 83 yıldır 1 dakika boyunca hareketsiz bırakacak kadar; saygı, sevgi ve minnet duyduğumuz, siren sesleri yayılmaya başladığında saygı ve minnetten gözlerimizi ve yüreğimizi dolduran, "Korkma Sönmez Bu Şafaklar" sözlerini kalbinden hiç çıkartmayan; analarımız, babalarımız, çocuklarımız ve 9'u 5 geçmeyen saatlerimiz var bizim; Penceresine Türk Bayrağını asan, odanın içinden bile görebilmek için her hafta kirlenen camı silen özel çocuklar diye adlandırdığımız çocuklarımız ve 9'u 5 geçmeyen saatlerimiz var bizim.
Büyük başarılar, değerli anaların yetiştirdikleri seçkin çocukların yardımıyla meydana gelir. Çocuklarımızı artık düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye, içten inandıklarını savunmaya, buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız. Aynı zamanda onların temiz yüreklerinde; yurt, ulus, aile ve yurttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıyız.
Bizde özel eğitim öğretmenleri ve öğrencileri olarak Türkiye Cumhuriyetinin Kurucusu, Mustafa Kemal Atatürk'ü saygı, sevgi ve minnet ile anıyoruz.
Özel Eğitim öğretmenlerimiz Sadık Çınar ile Mehtap Aktaş'a ve öğrencilerimize teşekkür ederiz
10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü nedeniyle Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere,silah arkadaşlarını,tüm gazilerimizi saygı ile anıyoruz. Bu günde özel öğrencilerimiz ile minnetimizi her yerde ve her daim göstermek isteği ile...
Özel Eğitim öğretmenlerimiz Necla Akdoğan ile Gülçin Şen'a ve öğrencilerimize teşekkür ederiz
Ay ışık kaynağı değildir. Güneş'ten aldığı ışığı yansıtır.Ay'ın aydınlık kısmı her zaman aynı değildir. Değişen bu şekillere Ay'ın evreleri adı verilir. Ay'ın evreleri düzenli olarak her ay devam eder. Yeni ay'dan tekrar yeni ay'a kadar geçen süre yaklaşık 29 gündür.Ay'ın ana evreleri: Yeni ay, İlk dördün, Dolunay ve Son dördün'dür Ay'ın ara evreleri: Hilal, Şişkin ay, Şişkin ay ve Hilal'dir
Yeniay: Ay'ın görünmediği evredir Ay, Dünya ile Güneş arasında kaldığı için karanlık yüzü Dünya'ya dönüktür
Hilal: Ay'ın ters C şeklinde olan evresidir. Yeni ay ile ilk dördün arasında yer alır
İlk dördün: Ay'ın sağ tarafının aydınlık olduğu evredir
Şişkin ay: Ay'ın yarısından fazlası aydınlıktır. İlk dördün ile dolunay arasında yer alır
Dolunay: Ay'ın tamamı aydınlıktır
Şişkin ay: Ay'ın sağ tarafı kararmaya başlar. Dolunay ile son dördün arasında yer alır
Son dördün: Ay'ın sol yarısının aydınlık olduğu evredir
Hilal: Ay C şeklindedir. Son dördün ile yeni ay arasında yer alır
Biz de yaptığımız farklı etkinliklerle hem eğlenip hem de Ay'ın evrelerinin şekillerini daha iyi kavramaya çalıştık.
Harikasınız....Çalışmalar için Fen Bilimleri öğretmenimiz Elmas Ardıç'a ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Ktap, çocuğun hayal gücünü, yaratıcılığını, sorun çözme yetlern gelştrr. İy ve kötüyü ktaplardan öğrenr. Ktaplar, gerçek le hayal arasındak köprüyü oluşturur. Çocuklar başka nsanların yaşamlarını, olaylar karşısındak davranış ve duygularını anlama ve sorun çözme yeteneklern kazanırlar.
Biz de öğrencilerimizle birlikte kitap fuarında bu güzel havayı teneffüs ettik.
Organizasyonumuzu düzenleyen Rehberlik Servisi öğretmenimiz Bülent Demirkol'a teşekkür ederiz.
İngilizce dersinde 6/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımız ile kahvaltı kelimelerinin İngilizce isimlerini öğrendik ve diyaloglar kurdular.
Böylece kalıcı ve eğlenceli öğrenmeler gerçekleştirdik...
Bu lezzetli çalışma için 6/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımıza ve İngilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
Tarih yazı ile başlar. İlk yazı türü çivi yazısıdır.
Bu yazı türünü Mezopotamya medeniyetlerinden biri olan Sümerler bulmuştur.
İnsanlar çivi yazısını kil tabletler üzerine yazmışlardır.
Biz de 5.sınıflarda, sosyal bilgiler dersinde öğrencilerimizle çivi yazısı yazdık ve sınıflarımızda sergiledik.
Öğrencilerimize ve Sosyal Bilgiler öğretmenimiz Fatma Karataş'a teşekkür ederiz.
Ekm
İş, oluş veya durum bildiren sözcüklere Fiil(Eylem) denir. Fiiller zaman ve anlam özelliklerine göre türlü ekler alarak değişik biçimlerde kullanılır. Bu kullanılış biçimlerinin her birine "Kip" denir. Kipler "Haber Kipleri" ve "Dilek Kipleri" olmak üzere ikiye ayrılır...
Türkçe dersimizde bu konuyu pekiştirmek amacıyla "Küplerle Kipler Oyunu" oynadık.
Birinci küpümüzde fiil kök ve gövdeleri, ikinci küpümüzde kipler, üçüncü küpümüzde şahıslar vardı. Öğrencilerimiz bu küpleri rastgele atarak üst tarafa gelen bölümlerde yazan fiilleri, yine küplerde karşılarına çıkan kip ve kişiye göre çekimlediler. Zamana karşı verilen mücadeleyle eğlenerek öğrendik...
Harikasınız. Teşekkürler Nesibe Gökmen öğretmenimize ve sevgili öğrencilerimize....
Ay ışık kaynağı değildir. Güneş'ten aldığı ışığı yansıtır.Ay'ın aydınlık kısmı her zaman aynı değildir. Değişen bu şekillere Ay'ın evreleri adı verilir. Ay'ın evreleri düzenli olarak her ay devam eder. Yeni ay'dan tekrar yeni ay'a kadar geçen süre yaklaşık 29 gündür.Ay'ın ana evreleri: Yeni ay, İlk dördün, Dolunay ve Son dördün'dür Ay'ın ara evreleri: Hilal, Şişkin ay, Şişkin ay ve Hilal'dir
Yeniay: Ay'ın görünmediği evredir Ay, Dünya ile Güneş arasında kaldığı için karanlık yüzü Dünya'ya dönüktür
Hilal: Ay'ın ters C şeklinde olan evresidir. Yeni ay ile ilk dördün arasında yer alır
İlk dördün: Ay'ın sağ tarafının aydınlık olduğu evredir
Şişkin ay: Ay'ın yarısından fazlası aydınlıktır. İlk dördün ile dolunay arasında yer alır
Dolunay: Ay'ın tamamı aydınlıktır
Şişkin ay: Ay'ın sağ tarafı kararmaya başlar. Dolunay ile son dördün arasında yer alır
Son dördün: Ay'ın sol yarısının aydınlık olduğu evredir
Hilal: Ay C şeklindedir. Son dördün ile yeni ay arasında yer alır
Biz de yaptığımız farklı etkinliklerle hem eğlenip hem de Ay'ın evrelerinin şekillerini daha iyi kavramaya çalıştık.
Harikasınız. Teşekkürler Elmas Ardıç öğretmenimize ve sevgili öğrencilerimize....
Çocuklarımızın severek oynadığı,Okulumuzda her yıl düzenlenmekte olan spor şenliği kapsamında bu senede olduğu gibi futbol ve yakar top müsabakaları yapılmıştır.
Her sınıf düzeyinde ayrı ayrı gerçekleştirdiğimiz turnuva boyunca öğrencilerimiz çok eğlendiler. Rekabetin ve hırsın ön planda olduğu turnuvada kaybedenlerin kazananları desteklemesi farklı sahnelerin yaşanmasına sebep oldu. Heyecanlı ve çekişmeli maçlar sonucunda şampiyonlarımız belli oldu..
Birincilik ödüllerini Okul Müdürümüz Erhan EKEN müdür yardımcılarımız Aydın ÇALIŞKAN ve Selami ÖZDURAN tarafından taktim edildi..
Müsabakalara katılan tüm öğrencilerimize ve müsabakaları organize eden beden eğitimi öğretmenlerimiz Hasan Hüseyin Durakcan, Kezban KARATEPE ve Enes CAN´a teşekkür eder, birinciliği alan öğrencilerimizi tebrik ederiz.
Ayruıca törenimizi organize eden Özlem Yurtdaş ile Tuğba Tamer'e ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Alkışlar sizler için gelsin....
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Bugün bizim için önemli ve değerli bir gündür. Çünkü bugünde , 29 Ekim 1923'te Cumhuriyet kurulmuş ve insanlar Cumhuriyetle birlikte özünde var olan özgürlük ve eşitlik gibi unsurları kavramıştır. Cumhuriyet bir halk yönetimi şeklidir. Cumhuriyet yönetiminde egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir. Zaten ulu önder Atatürk'ün de dediği gibi : " Türk ulusunun yaradılışına ve yaşantısına en uygun olan yönetim şekli Cumhuriyettir." Atatürk bu sözüyle, Türk ulusuna yakışan yönetimin Cumhuriyet olduğunu belirtmiştir. Çünkü Cumhuriyet bağımsızlık, özgürlük ve eşitlik gibi kavramları içinde barındırır. Bağımsızlık , özgürlük ve eşitlik Türk ulusunun önem verdiği unsurlar olduğu için, Türk ulusu ancak bir Cumhuriyet yönetim şekliyle yönetilebilir.Cumhuriyete kavuşmamız tabiki de kolay olmamıştır.Çünkü atalarımız uzun yıllar bu uğurda savaşıp, kanlarını ve canlarını vermişlerdir.
Onlar bu uğurda korkusuzca savaşıp bizlere rahat, huzurlu ve mutlu bir toplum bırakmak için ellerinden geleni yapmışlardır. Biz Cumhuriyetle huzura, rahata ve mutlu bir yaşama kavuştuk. Bu yüzden atalarımızın bizlere bıraktığı Cumhuriyetin anlam ve önemini kavramak için her yıl 29 Ekim'de kıvançla bu milli bayramı kutlar, ulusça seviniriz.
Unutmayalım ki:
Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır. Eğer toprak uğrunda ölen varsa vatandır.
Bizlerde Özel Eğitim Sınıfı olarak
Cumhuriyetimizin ilanının yeni yılında Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü, aziz şehitlerimizi ve gazilerimizi saygı ve rahmetle anıyor, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramımızı kutluyoruz.
Özel Eğitim Sınıfı öğretmenlerimiz Sadık Çınar ile Mehtap Aktaş'a ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
5/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı İngilizce dersinde şehrimizdeki yerlerin isimlerini öğrendi ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmek için herkes kendi şehrini hazırlayıp sunum yaptı.
Fantastik şehirler kurduk!
5/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
Ekm
5/H İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımız kahvaltı tepsisi hazırlayıp yeni kelimeleri ve cümle kalıplarını pekiştirdik.
Etkinlik için 5/H İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımıza ve İngilizce öğretmenimiz Ayten Ayar'a teşekkür ederiz.
5/D İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfında çizdiğimiz resimlerle, herkesin sevdiği dersi tahmin ederek speaking aktivitesi yaptık. Dersimize renk katarak konuşma etkinliği yapmış olduk. Cümle kalıplarını tekrar ederek kalıcı hale getirmeye çalıştık.
Harika resimler için 5/D İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfına ve öğretmenimiz Fatma Uludağ'a teşekkür ederiz.
➡️ Hem evimizdeki gerçek yiyecekleri hem de yiyeceklerin fotoğraflarını minik pankart şeklinde hazırlayarak sınıfa getirdik. Bu yiyeceklerin hepsinin anlamını öğrendikten sonra daha kalıcı olması için küçük eğlenceli bir oyun oynadık. Üç gruba ayrıldık. Her gruptan sırayla bir kişi gelerek kendisine verilen yiyecek isminin olduğu kağıdı doğru yiyecek ya da yiyecek pankartının üzerine koydu ya da pankartı ismiyle beraber havaya kaldırdı. Yiyeceğe en çok ismini etiketleyen grup oyunun kazananı oldu. Kelimeleri daha hızlı ve eğlenerek öğrendiler.
Çalişmayıyapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Emine Aköz'e teşekkür ederiz.
Okulumuz 7/B Sınıfı öğrencimiz olan Ahmet Buğra Dikbıyık Ankara'da yapılan 30 Agustos Zafer Kupası'nda finale yükseldi.Finalde rakibiyle mücadele eden yetenekli öğrencimiz gösterdiği üstün performensı ile Ankara il ikincisi olarak hepimizi gururlandırdı.
Turnuvada göz dolduran sporcumuz milli takıma da yeşil ışık yaktı. Öğrencimiz Ahmet Buğra Dikbıyık'ı, ailesini ve antrenörü Ramazan Ulusal'ı tebrik eder başarılarının devamını dileriz.
Necip Fazıl Ortaokulu olarak biz de öğrencimiz Ahmet Buğra Dikbıyık'a Okul Müdürümüz Erhan Eken ve Beden Eğitimi öğretmenlerimiz tarafından ödülü takdim edildi...
Çalışmanın, azmin yetenekle birleştiğinde harika başarıların bizleri beklediğini hatırlatan sevgili öğrencimizin Ahmet Buğra Dikbıyık'ın Milli Takım yolunda emin adımlarla ilerlemesini temenni ederiz.
5/E sınıfı öğrencilerimiz 2.ünite kelimelerini önce tahtada tekrar etti.Sonra iki gruba ayrıldılar.
Kırmızı ve sarı takım olarak, öğretmenlerinin söyledikleri kelimenin ingilizcesinin üzerine topu isabet ettirerek ilk vuran grup kazandı.
Öğrencilerimizi bu etkinlikteki başarıları için tebrik ederiz.Öğretmenimiz Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
Ekm
5/H İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımızda etrafımızdaki nesneleri kullanarak ders isimlerini pekiştirdik.Hem eğlendik hem öğrendik.
Etkinlik için 5/H İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımıza ve İngilizce öğretmenimiz Ayten Ayar'a teşekkür ederiz.
Ekm
Hepimiz küçüklüğümüzde en az bir kez elimizi bir kağıdın üstüne koyup şeklini çizmişizdir. Biz de okulumuz 5/G sınıfı öğrencileriyle birlikte bu etkinliği "Countries and Nationalities" konumuzla birleştirdik.
Ellerimizi çizip, kestik ve içlerine "Country" ve "Nationality" yazdık. Öğretmenimizin söylediği kelime hangi gruba giriyorsa o elimizi havaya kaldırdık. Ödev olarak da parmak uçlarına uygun olan ülke ve milliyet isimlerini yazdık.
Çok renkli çalışmamız için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Merve Demir'e teşekkür ederiz.
5/F İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımız İngilizce dersinde bugün en sevdiği oyuncaklarını kullanarak kalıcı ve eğlenceli öğrenmeler gerçekleştirdiler.
Bu eğlebceli etkinlik için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
5/E İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı öğrencilerimiz Wh questionları tekrar etmek için güzel bir speaking aktivitesi yaptı.Gruplar halinde zar atarak oynadıkları oyunda soruları cevaplayarak ilerlediler.İlk oyunu bitiren kazandı.
5/E İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfı sınıfı öğrencilerimizi bu başarılı konuşma etkinliği için tebrik ederiz.
İngilizce öğretmenimiz Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
5/E Sınıfı öğrencilerimiz İngilizce dersinde Ülkeler ve Milletler konusunu oyunla tekrarladı.Gruplar halinde yarışarak ülkelerin bayraklarını ve milletlerini eşleştirdi.Hızlı olan kazandı.Etkinlik sonunda ülkelerin isimlerini mandala çalışması ile boyayıp panomuza astık.
5/E sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Pervin Gönem Şahin'e teşekkür ederiz.
Eyl
5-D sınıfında Countries-Nationalities konusunu sunum yaparak öğrendik.
Seçtiğimiz ülkeleri bayrakları ile birlikte arkadaşlarımıza tahtada tanıttık.
Bu renkli çalışma için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Fatma Uludağ'a teşekkür ederiz.
7/F sınıfı ile birlikte İngilizce dersimizde dış görünüş ve kişisel özellikleri ile bir kişiyi nasıl tarif edeceğimizi öğrendik ve konumuzu pekiştirmek için ünlü isimleri sınıfımıza tanıttık.
Eğlendik ve öğrendik....
7/F sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Nurcan Kılıç Bilgin'e teşekkür ederiz.
Save The Planet Earth eTwinning projesi Canset Karaçay koordinatörlüğünde 6 öğrencinin katılımıyla 2020-2021 eğitim öğretim döneminde yürütülmüştür.
Projeye Fransa, İtalya, Romanya, İspanya ve Türkiye'den 14 öğretmen ve 149 öğrenci katılmıştır. Projenin amacı öğrencilerde çevre bilincinin geliştirilmesidir. Bu kapsamda öğrencilerimiz tartışma forumlarına katılma, logo ve afiş tasarımları hazırlama ve çalışmalarını çevrimiçi platformlarda yayınlama amaçlarıyla Web 2.0 araçları kullanma, elektrikli araç tasarlama ve çevrelerini yeşillendirme amacıyla bitki ve ağaç ekimi gibi deneyimler kazanmıştır.
Bu anlamlı eTwinning projesinin koordinatörlüğünü yapan İngilizce öğretmenimiz Canset Karaçay'a ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Projemizle ilgili çeşitli görseller için aşağıdaki linki tıklayınız.
Özel eğitim orta ağır sınıfında bugün harflere dokunarak okuduk. Okumak hayata yeni bir pencere, yeni bir sayfa açmaktır. Biz bugün yeni bir sayfayı farklı oyunlarla araladık. Bu yeni sayfamızı nice harfler,kelimeler ve cümlelerle doldurabilmek ümidiyle...
Öğretmenlerimiz Gülay Dağlı ve Hatice Işık'a teşekkür ederiz.
Yıldızlı bir gökyüzünün karanlık bir gecede gözlemi, ilk bakışta çok büyük bir düzensizlik izlenimi uyandırır. Görülen sayısız yıldız içinde, daha parlak yıldızlar göze çarpar. Bunlar, daha zayıf parıltılı gök cisimlerini işaretlemek veya gökyüzü olaylarının yerini belirlemek için değerli karşılaştırma noktaları oluşturur. Antik Çağdan bu yana yıldızlar, mitolojik kişiler veya hayvanlarla özdeşleştirilen karakteristik şekiller, yani takımyıldızlar biçiminde gruplandırılmıştır. Ancak çağdaş astronominin gerekli gördüğü noktalar, gökyüzü koordinat sistemlerinin kesin şekilde tanımlanmasıyla sonuçlanmıştır. Böylece gök cisimlerinin gökyüzündeki konumu duyarlı olarak belirlenebilir, bu da, gözlem aletlerini, incelenmek istenen gök cisimlerine doğru çabucak yöneltmeye imkân verir.
7/C ve 7/D Sınıfı ile gökyüzü takim yıldızı çalışması yaptık fen bilimleri öğretmenimiz Gamze Koç Kılıçer'e ve öğrencilerimize çalışmalarından dolayı teşekkür ederiz.
5/E sınıfı İngilizce dersinde hazırladıklari ülkeleri temsil eden taçları ile çok eğlenceli bir speaking aktivitesi gerçekleştirdi.Öncelikle ikişerli gruplar halinde "Where are you from?
What nationality are you?" sorularını sorup cevapladılar.Sonrasında karışık takımlar oluşturarak birbirleri ile ilk kez tanışan kişiler olup Greetings konusunu tekrarladılar.
Öğrencilerimizi emeklerinden dolayı tebrik ederi, öğretmenimiz Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
Eyl
5. sınıflarımızla ilkokul kelimelerini tekrar ettiğimiz etkinliğimiz. Öğrenciler 'classroom objects' kelimelerini resimleri ve isimleri ile belli bir sürede eşleştirmeye çalıştılar. En fazla eşleştirmeyi yapan grup
5-D sınıfından çıktı. İngilizceyi eğlenerek öğrenmeye devam ediyoruz.
Çalışmalarından dolayı 5-D sınıfı öğrencilerimize ve ingilizce öğretmenimiz Fatma Uludağ'a teşekkür ederiz.
Eyl
Bugün uzun bir aradan sonra tekrar okulumuza kavuştuk. 5-F hazırlık sınıfı ingilizce dersinde tanışıp isim boyunluklarımızı hazırladık. Yeni eğitim öğretim yılımızın sağlıkla huzurla başlamasını temenni ediyor herkese başarılar diliyoruz.
Çalışmalarından dolayı 5-F sınıfı öğrencilerimize ve ingilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
Sanatta mozaik; bir yüzeyin, farklı renklerdeki küçük parçacıkların yan yana getirilmesi yöntemiyle süslenmesi ve bu şekilde üretilmiş eserdir. Taş, cam, tuğla, metal veya deniz kabuğu gibi çok çeşitli malzemelerden mozaik yapılabilir.
Mozaik beş bin yıl önce ilk kez Sümerler tarafından denenmiş bir resim sanatıdır. Mozaik sanatının o dönemlerden günümüze kadar gelen iki çeşidi bulunmaktadır. Biri beton üzerine mozaik parçaların yapıştırılması, diğeri ise tutkalla bulunan zemine küçük parçaların yapıştırılmasıdır.
6.7. ve 8. Sınıf ögrencileriyle gözlemleyerek izleyerek ve eğlenerek resim dallarindan mozaik çalışmasını yaptık.
Bu eğlenceli çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimize ve görsel snatlar öğretmenimiz Yasemin Aşık'a teşekkür ederiz.
Mart ayında başladığımız projemiz Mayıs ayı sonuna kadar devam edecektir. 10 Türk ortakla çalıştığımız projemizde, öğrencilerimize çevre sorunları konusunda farkındalık oluşturmayıve geri dönüşüme katkı sağlayabilecekleri öğrenmeler gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.
Projede İngilizce öğretmenimiz Canset Karaçay rehberliğinde 5/G ve 6/G sınıfından 6 öğrenci çalışmaktadır. Projemiz kapsamında şu ana dek 2 adet tanışma webinarı, bir Web 2.0 araçları kullanımı webinarı ve bir E-güvenlik webinarı yapılmıştır. Okul, öğretmen ve öğrenci tanıtım videolarımız proje sayfasına eklenmiştir. Projemizin yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında ise Facebook, İnstagram ve Youtube sayfaları oluşturulmuştur.
Projemiz için tüm katılımcılar tarafından hazırlanan Logo ve Afiş çalışmalarından, projeyi temsil etmek üzere yapılan ankette öğrencilerimiz Yaren'in logo çalışması ve Nisanur'un afiş çalışması seçilmiştir.
Projemiz süresince yapılan tüm etkinliklere aşağıdaki linklerdenen ulaşabilirsiniz.
· Proje tanıtım videosu https://www.youtube.com/watch?v=Bwi3NwI_r8A
· Proje ortakları tanıtımı https://www.youtube.com/watch?v=C6oUlfg9UlM
· Proje çalışmaları https://www.youtube.com/watch?v=5JsdaOd2Fyg
· Akrostiş şiiri haritalı seslendirmeler https://www.thinglink.com/scene/1440620126268293122
· Proje görüş anketi değerlendirme e-dergi https://online.fliphtml5.com/vhuuw/virs/
· Ortak ürün hikaye kitabı https://www.storyjumper.com/book/read/108685186/60aabecb20833
Proje sergisi https://www.emaze.com/@AOTQTZQII/etwinning
E-twinning projelerimizi yürüten İngiliizce öğretmenlerimiz Canset Karaçay'a teşekkür ederiz.
Bilindiği üzere 20 Haziranda kutladığımız babalar gününde, okulumuzdaki tüm babalar adına bir fidan bağışlayarak günün en anlamlı hediyesini bizlere takdim eden Türkçe öğretmenimiz Nesibe Gökmen' e teşekkürlerimizi ve şükranlarımızı sunarız.
İyi ki varsınız....
2020-2021 eğitim öğretim yılında öğrencilerimizi evlerinde ziyaret ederek ortamlarına yakından şahit olduk. Aile ilişkilerini, çocukların ev düzenlerini inceledik. Sevgili velilerimize ve öğrencilerimize bizi ağırladıkları için teşekkür ederek ayrıldık.
Öğrencilerimize akın ilgilerinden dolayı özel eğitim öğretmenlerimiz Fulya Sarıtaş ile Gülçin Şen'e ve evlerinde bizleri ağırlayan velilerimize teşekkür ederiz.
19 Mayıs 1919 toprakları düşman kuvvetlerince işgal edilen ülkeyi kurtaracak mücadelenin başladığı tarihtir.
102 yıl önce tam da bugün bir kahraman ayak bastı Samsun'a, bir kurtarıcı. O gün güneş doğdu Türk milletinin üstüne. Anladık ki milletçe yeniden doğuyoruz. Biz özel eğitim sınıfı olarak; vatanımız için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi rahmet, minnet ve saygıyla anıyoruz. 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramınız kutlu olsun.
Bu anlamlı çalışma için özel eğitim sınıfı öğrencilerimize ve özel eğitim öğretmenlerimiz Gülay Dağlı ile Zeynep Betül Koçak'a teşekkür ederiz.
Bu hafta 6-F sınıfı ögrencileri Ingilizce dersinde kitap çesitlerini ve türlerini öğrendiler. Her biri kitap kurdu olan 6-F sınıfı öğrencileri en güzel alışkanlık olan kitap okumaları için kendi kitap ayraçlarını tasarladılar. Böylece güzel anılar biriktirdiler ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirdiler.
6-F sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
"Ramazan Paylaşmaktır, Paylaşmak Güzeldir..."
Her Ramazan da olduğu gibi bu Ramazan da İslam ve insan kardeşliğini yaşadık. Şimdi de aynı his ve heyecanla Ramazan Bayramını idrak etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Ramazan Bayramı, milletçe birlik, beraberlik ve kardeşlik içinde bayramın coşkusunu yaşamak, sevinci ve kederi paylaşmak demektir. İslam, bütün insanlığı Yüce Yaratan`ın varlığını ve birliğini tanımaya, bu bağlılık içinde üstün insanî ve ahlakî değerleri hayata geçirmeye, toplumda karşılıklı sevgi ve saygıya dayalı huzur ve güveni hakim kılmaya davet etmektedir. Hem gönül dünyamızda hem de toplum hayatımızda barışın, sevgi ve huzurun kaynağı, birlik ve bütünlüğümüzün harcıdır.
Bu duygular içinde Bayramın milletimizin arzu ve istekleri, ülkemizin huzur ve refahına vesile olması temennisiyle, kıymetli öğretmenlerimizin, sevgili öğrencilerimizin ve değerli velilerimizin bayramını kutlarım.
Erhan EKEN
Okul Müdürü
9 Mayıs e-Twinning günü için 5/G ve 6/G sınıflarından, Canset Karaçay rehberliğinde üç farklı e Twinning projesinde yer alan öğrencilerimizin hazırladığı afişler.
#Save The Planet Earth
#Sanatımla Doğayı Renklendiriyorum
#Keçiören Ekolojik Okuryazarlık Hareketi
Har,k afişler için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset Karaçay'a teşekkür ederiz.
Kısa videomuzu izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.
"Quilling" ince kağıt şeritlerinin bir iğne ya da benzeri bir uç etrafında dolanarak hazırlanan şekillerin birleştirilerek desenlerin ya da üç boyutlu objelerin yaratıldığı bir el sanatıdır. 5. Sınıf öğrencilerimiz quilling sanatını deneyimlediler ve ortaya birbirinden güzel çalışmalar cıkardılar.
Birbirinden güzel çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'e teşekkür ederiz.
"Quilling" ince kağıt şeritlerinin bir iğne ya da benzeri bir uç etrafında dolanarak hazırlanan şekillerin birleştirilerek desenlerin ya da üç boyutlu objelerin yaratıldığı bir el sanatıdır. 5. Sınıf öğrencilerimiz quilling sanatını deneyimlediler ve ortaya birbirinden güzel çalışmalar cıkardılar.
Birbirinden güzel çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'e teşekkür ederiz.
Doğadaki tüm nesnelerin iç yapılarının işlevsel özelliklerini dışa vuran yüzeysel etkilere "DOKU" denir. Bu, doğanın yapısal bir özelliğidir.
Öğrencilerle birlikte aklımıza gelebilecek her türlü malzemeden Doku çalışmalarını renkli ve soyut olarak düşünüp doku, yüzey çalışmalarını öğrencilerle birlikte eğlenerek ve öğrenerek yaptık.
Harika çalışmalarımız için sevgili öğrencilerimize ve Görsel Sanatlar öğretmenimiz Yasemin Aşık'a teşekkür ederiz.
Necip Fazıl Ortaokulu Özel Eğitim A şubesi olarak 23 Nisan Çocuk Bayramımızı uzaktan da olsa kutladık.
Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 101. Yıldönümünü ve 23 Nisan Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı büyük bir gurur ve coşkuyla kutluyoruz.
Karantina sürecinde gölgede kalmaması gereken bir günü daha sevinçle karşılarken okul bahçelerindeki gösterilerimize erişeceğimiz günlerin umuduyla....
Etkinliğimiz için sevgili öğrencilerimize ve özel eğitim öğretmenlerimiz Fulya Sarıtaş ile Gülçin Şen'e teşekkür ederiz.
Çocuklar şarkı söylerkencv23 Nisanlarda
Pırıl pırıl saydam kanatlı
Kelebek olur.
Çocuklar şarkı söylerken
23 Nisanlarda
Dillerinde, gözlerinde
Yüreklerinde yalnızca
Bir dilek olur.
Sevgili çocuklar,
Sizler bizim geleceğimizsiniz. Uygar, mutlu bir dünya ve aydınlık yarınlar sizlerin iyi, bilinçli bireyler olarak yetişmenizde saklıdır. Sizlere bugünlerinizi armağan eden Mustafa Kemal ATATÜRK'e gönülden teşekkür etmek demek onun açtığı yolda, gösterdiği hedefe yürümek demektir. Yolunuz aydınlık, yüreğiniz insan sevgisiyle dolsun. Hepinizin bayramı kutlu olsun.
Harika çalışmalar için sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'e teşekkür ederiz.
Öğrencilerimizin hazırladığı videoları izlemek için aşağıdaki linkleri tıklayınız.
Özgürlüğün de, eşitliğin de adaletin de dayanağı ulusal egemenliktir." "Ulusal egemenlik, ulusun namusudur, onurudur, şerefidir." "Ulusal egemenlik öyle bir ışıktır ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar yok olur."
Dünya üzerinde çocuklara armağan edilmiş tek Bayram 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun.
Eyy çocuk! Sen geleceğime ışık, varlığıma umutsun...
Harika çalışmalarımız için sevgili öğrencilerimize ve Görsel Sanatlar öğretmenimiz Yasemin Aşık'a teşekkür ederiz.
Otizm eksiklik değil, farklılıktır,
Her çocuk öğrenir. Bazen aynı anda, bazen faklı anda, bazen aynı yolla, bazen farklı yolla.
Otizme bir eksiklik olarak değil farklı bir yetenek olarak bakmaya çalışırsak onların zaten karmaşık olan dünyasını daha kolay bir hale getirebiliriz.
Farkındalık oluşturma çalışmasının yapan sevgili öğrencilerimize ve Özel Eğitim öğretmenlerimiz Gülay Dağlı ile Zeynep Betül Koçak'a teşekkür ederiz.
5/E sınıfımızın yürütmüş olduğu The story behind e-cards projesinde sona yaklaşırken öğrencilerimiz harika bir uygulama ile eğlenerek tanıştı.Proje kapsamındaki öğrencilerle eğlenceli bir Safety Internet Quiz gerçekleştirerek hem eğlendiler hem de internet bilgilerini ingilizce olarak test ettiler. Quize katılan öğrencilerimiz ise sertifikalarını alarak başarıyla görevlerini tamamladılar.
Emek veren sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
Öğrencilerimizin hazırlamış olduğu kısa videoyu izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.
Anadolu halı ve kilimleri, yaşanmış hikayelerin dile dönüştüğü bir söylemdir.
Halı ve kilimler, örf ve adetlerin, yöresel yaşayış biçiminin, bize özgü mitolojik semboller ve dokuma teknikleriyle topluma aktarıldığı tarihi belgelerdir. Yaşanmış hikayelerin hayat bulduğu, dile geldiği bir sanat eserine dönüşüm hikayesidir. Her kilim ayrı bir görsel şölendir.
Öğrencilerimiz geleneksel halı ve kilim motiflerinin anlam ve hikayelerini öğrenirken bir yandan da bu halı kilimlerin ne kültürümüz için degerini anlamış oldu. Ortaya bu guzel calısmalar çıktı.
Harika çalışmalar için sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretömenimiz Duygu Öz'e teşekkür ederiz.
Konusu bir doğa veya şehir parçası olan resim, gravür veya desen, doğanın grafik ya da resimsel olarak gösterimi gerçekliğin kopyası ya da hayal ürünü olarak manzaralar doğa manzaralarına sahip sanat eserleridir. Buna dağlar, göller, bahçeler, nehirler ve her türlü doğal manzara dahildir.
7 ve 8. Sınıf ögrencileriyle gözlemleyerek izleyerek ve eğlenerek resim dallarindan karakalemi manzara resimleriyle birleştirdik.
Hayallerindeki manzaraları harika resimlere dönüştüren sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Yasemin Aşık'a teşekkür ederiz.
Hazırlık sınıflarımızdan 5/F sınıfı ile bu hafta Ingilizce derslerimizde haftanın günlerini ve aylarını öğrendik.
Öğrendiklerimizin kalıcılığını sağlamak adına sınıfımızı yeni kelimelerle süsledik ve oyunlar oynadık. Böylece kalıcı ve eğlenceli öğrenmeler gerçekleştirdik.
Çalışmamız için İngilizce ağırlıklı 5/F sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Nadire Mat'a teşekkür ederiz.
Mrt
22 Mart Dünya Su Günü Necip Fazıl Ortaokulu etkinlikleri. Öğrencilerimiz Dünyamız için suyun öneminin bilincinde olduğunu göstermek ve etraflarına bu bilinci kazandırmak amacıyla öğrencilerimizin hazırladığı birbirinden harika afişler ile her geçen gün önemini daha da çok hissettiren suyun önemine dikkat çektiler.
Bu harika afiş çalışmalarını hazırlayan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset Karaçay'a teşekkür ederiz.
Afiş çalışmalarımızdan oluşan kısa videoyu izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.
Resim tekniklerinden biri olan lavi tekniği; tek renkle suluboya yada mürekkeple yapılan calışmalardır.
Öğrencilerimizin tek renk kullanarak yaptıkları çalışmalara duyarlılık katarak , hayal güçleriyle harmanlanmış estetik çalışmalar ortaya çıkarmışlardır.
Eğlenerek öğrenen ve bu harika çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Yasemin Aşık'a teşekkür ederiz.
Mrt
Pi Günü, ünlü matematik sabiti π sayısının anısına özel kabul edilmiştir ve her yıl 14 Mart tarihinin saat 1.59 itibariyle kutlanmaktadır. Pi sayısı virgülden sonra trilyonlarca basamağı olan özel bir sayı. En bilinen kısa hali 3.14 dür. Bunun bir uzun hali 3,14159 dur. Amerikan tarih formatında ay önce geldiği için 3.14 yani Martın 14. Günü ve saat 01.59 da pi günü kutlamaları başlamaktadır.
Daha önce Pi Günü olarak kutlanan 14 Mart, 26 Kasım 2019'da düzenlenen UNESCO'nun 40'ıncı Genel Konferansı'nda "Dünya Matematik Günü" ilan edilmiştir.
14 Mart 2021 tarihinde kutlanacak ikinci Dünya Matematik Günü'nün teması "Daha iyi bir Dünya için Matematik". Tüm dünyanın COVID-19 salgınıyla karşı karşıya olduğu bir zamanda, Matematik, virüsün yayılmasını anlamamıza, izlememize ve kontrol etmemize yardımcı olacak modeller ve araçlar sağlıyor.
Harika çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimize ve Matematik öğretmenlerimiz Bilgen Öztürk ile Derya Can 'a teşekkür ederiz.
Bir hilal uğruna sayısız güneşlerin battığı, yüzbinlerce vatan evladının birer birer toprağa düştüğü Çanakkale...
Bugün, 18 Mart. "Çanakkale Geçilmez" diyen bir ulusun, tarihi yeniden yazdığı gün. Gururluyuz!
Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere kahraman şehitlerimizi ve gazilerimizi saygı, minnet ve rahmetle anıyoruz.
Çanakkale Zaferi'nin 106. yılı kutlu olsun.
Bu anlamlı günde öğrencilerimizin hazırlamış oldukları şiir ve resimleri gururla sergiliyoruz. Şiirler için aşağıdaki linkleri tıklayınız.
Çalişmalarından ötürü sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'e teşekkür ederiz.
Tarih yazı ile başladı.
Sümerlerin başlattığı bu yolculuk pek çok araştırmaya temel oldu.Mısırda hiyeroglif oldu,resimler tapınakları,duvarları süsledi ve papirusten parşömene taşındı yazı....
İşte bu yolculukta çivi yazısı çalışmalarıyla öğrencilerimiz bilgilerini kullanarak, öğrendikleri bilgileri kalıcı hale getirdiler.
Çalışmalarımızı yapan sevgili öğrencilerimize ve Sosyal Bilgiler öğretmenimiz Ayşe Altun'a teşekkür ederiz.
Türkçe öğretmenimiz Sıdıka Eren'in girişimleri ile Türkiye'nin farklı illerinde, farklı okulardan öğrencilerin okudukları İstiklal Marşı'na okulumuzdan Reyyan Kılıç da harika yorumuyla renk kattı.
Bu anlamlı projenin içinde yer almaktan gurur duyduk.
Projenin gerçekleşmesini sağlayan Türkçe öğretmenimiz Sıdıka Eren'e ve öğrencimiz Reyyan Kılıç'a teşekkür ederiz.
İBu güzel yorumu izlemek için aşağıdaki linke tıklayınız.
İstiklal Marşı, parçalanmış, darmadağın edilmiş, yok olmak üzere olan bir milletin, yeniden doğuşunun, şahlanış destanıdır.
İstiklal Marşı, Mustafa Kemal'in önderliğinde Türk milletinin verdiği ölüm kalım mücadelesini, Türk milletinin bağımsızlığa olan düşkünlüğünü, bayrak sevgisini, vatanımızın güzelliğini dile getiren bir şiirdir.
Bugün İstiklal Marşı'mızın TBMM tarafından kabulünün 100. yıldönümüdür.
Milletimizin gönlünde İstiklal Marşı'mızın ayrı bir yeri vardır. Milletimizin çektiği sıkıntı ve acıları bizzat kendisi de yaşayan Mehmet Akif Ersoy, milletimizin kalbinden geçenleri, bir sanatçı duyarlılığıyla sezinlemiş, vatan aşkıyla yanıp tutuşan gönüllere tercüman olmuştur.
İstiklal Marşı'mızı hem şiir hem de taşıdığı anlam ile en güzel şekilde öğrendiğimiz takdirde, vatanımızın, ecdadımız tarafından düşman elinden kurtarılarak, nasıl bağımsızlığına kavuşturulduğunu daha iyi anlar, vatanımıza, bayrağımıza ve bağımsızlığımıza olan sevgi ve bağlılığımızı daha üst seviyelere çıkarmış oluruz.
Biz de 6-D sınıfı öğrencilerimizle İstiklal Marşı'mızın kabulünün 100. yılında bize emanet edilen değerlere sahip çıktığımızı göstermek adına çocuklarımızın ellerinden temsili birer Türk bayrağı yaptık. Başta Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını, İstiklal Şairi Mehmet Akif Ersoy'u, aziz şehitlerimizi ve kahraman gazilerimizi saygı ve minnetle andık.
Bu anlamlı etkinlik için sevgili öğrencilerimize ve Türkçe öğretmenimiz Nesibe Gökmen'e teşekkür ederiz.
5/D İngilizce Ağırlıklı Hazırlık Sınıfımızın Movies ünitesinde sevdikleri film ya da çizgi film karakterlerini sizlere tanıtıyor.
Karakterleri dış görünüş ve kişilik özellikleri ile tanıttığımız görsellerimizle karşınızdayız.
Harika çalışmaları ile derslerine renk katan 5/D sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Fatma Uludağ'a teşekkür ederiz.
"İnsanın söyleyecek bir şeyi olmalı. Yoksa olmaz. Her şeyden çok resmi sevmeyince insan ressam olamaz. Hem sonra mesleğin inceliklerini bilmek de yeterli değildir. Duygu ve çoşku da gerek. Bilim çok iyi ama bizim için imgelem daha da gereklidir... "
Edouard Manet
Biz 5. sınıflar olarak bu yıl ilk defa akrilik boyayla tanıştık ve içimizde oluşan duyguları dışarıya yansıttık.
Öğrencilerimize bu harika çalışmaları için teşekkür eder, Görsel Sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'ü tebrik ederiz.
Şbt
Derslerimize uzaktan devam ederken, eğlenmeye de uzaktan devam ediyoruz.
Öğrencilerimizle birlikte Zoom üzerinden film geceleri düzenleyerek alt yazılı filmlerle "listening" yaparken hem İngilizce kulağımızı geliştiriyoruz hem de eğlenceli vakitler geçiriyoruz.
Uzaktan eğitimi eğlenceli ve faydalı hale getiren sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Merve Demir'e teşekkür ederiz.
Şbt
Zoom üzerinden işlenen derslerin sıkıcı olduğunu kim söylemiş? :)
7. sınıf öğrencilerimizle Kahoot video oyunu üzerinden interaktif oyunlar oynayarak, okuduğunu anlama, eş zamanlı düşünme ve konuşma, kelime dağarcığını geliştirme faaliyetlerine eğlenerek devam ediyoruz.
Harika etkinliğimiz için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Merve Demir'e teşekkür ederiz.
Şbt
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılında ilk dönemimizin son ünitesi olan "Television" ünitesini işlerken 7/B sınıfı öğrencilerimizle "cosplay" etkinliği düzenledik.
Peki nedir "cosplay"?
"Cosplay" herhangi bir film, dizi, anime, kitap, çizgi roman ya da oyun karakterinin taklit edildiği kostüm ve performans sanatıdır. Biz de evde bulunan kıyafet ve makyaj malzemelerimizle sevdiğimiz karakterleri kendi yorumlarımızla canlandırdık.
Harika etkinliğimiz için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Merve Demir'e teşekkür ederiz.
Şbt
Uzaktan eğitimin devam ettiği günlerde, sınıfımızı evimize taşıyarak derslere aktif olarak katılmaya devam ediyoruz. 7/B ve 7/D sınıflarından öğrencilerimizle "Biographies" başlıklı üçüncü ünitemizde, sanat, bilim ve spor dünyasının önde gelen kişiliklerinin hayatlarını öğrenirken, sevdiğimiz kişiler gibi poz vermeye çalıştık.
Bu harika çalışmalar için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Merve Demir'e teşekkür ederiz.
Ock
Artık ödevler sadece kağıt kalemle yapılan ödevler geride kaldı. Elimizdeki tüm olanakları kullanıp ödevlerimizi daha eğlenceli hale getiriyoruz.
Body parts( Vücudumuzun bölümleri) konusunu pekiştirmek amacıyla çizimlerimiz üzerinde, öğrendiğimiz kelimeleri gösterdik.Bu kısa video ile sizlerle paylaşıyoruz.
Videomozu hazırlayan 5/G sınıfı öğrencilerine ve İngilizce öğretmenimiz Canset Karaçay'a teşekkür ederiz..
Videoyu izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.
Zorlu pandemi günlerinde, her bir gün, sabahın erken saatlerinde kalkıp ekran başına geçen tüm öğrencilerimiz övgülerin en büyüğünü hak ediyor elbette. Ama dönem boyunca, dersler süresince gösterdikleri çaba ile 7/C , 6/E , 6/G , 5/E ve 5/G öğrencileri arasında öne çıkarak en fazla puanı toplayan bu öğrencilerimize Class Dojo Certificate vermekten mutluluk duyarız.
Çalışmaları ile sertifika almaya hak kazanan öğrencilerimizi tebrik eder, çalışmalarından dolayı İngilizce öğretmenlerimiz Canset Karaçay ve Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
Geçtiğimiz Mart ayında tüm dünyayı etkileyen pandemi sürecinde, okullarımızda eğitime ara verilmesi ve ardından uzaktan eğitime geçilmesiyle hepimiz evlerimizde kapanıp kaldık. Bu süreci öğrenerek, aktif bir şekilde ve en önemlisi de eğlenerek geçirmek için düştüğümüz çözüm arayışı bizi bu projeyi hazırlama fikrine götürdü. Üç farklı okul öğrencilerinin ortaklığı ile kendi ürettiğimiz oyunları anlatan videolar hazırladık ve projeye dahil olan diğer öğrencilerin bu oyunları oynamasını izledik. Tabii ki biz de onlardan oyunlar öğrendik. Şimdi bu oyunları sizlerle paylaşarak öğrenirken eğlenmenize katkıda bulunmak isteriz. Have fun...
Haarika projenin koordinatörlüğünü yapan İngilizce öğretmenimiz Canset Karaçay'a ve projede görev alan öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Çok fazla deterjan kullanımı yaptıgımız bu dönemde bu kutuları dönüştürüp balkonlarımızı eglenceli saksılarımızla renklendirdik. Bu çalışmaları yaparken sloganımız atma dönüştür oldu.
Bu harika dönüşüm çalışmaları için sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'e teşekkr ederiz.
Ock
Resim her şeyden önce yaratıcılık gerektiren bir aktivitedir ve duygularınızı olduğu gibi ifade etmenizi sağlar.
Resim yapma tekniklerini öğrenmek sıkı çalışma ve disiplin gerektirir.Resim teknikleri arasında oldukça popüler olan akrilik boya tekniğiyle
Ögrencilerimiz tuval uzerine akrilik boya çalışmalarını hem eğlenerek hemde öğrenerek duvarlarını süsleyecek şekilde yaptılar.
Renk dansı yapan bu harika çalışmalar için sevgili öğencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Yasemin Aşık'a teşekkür ederiz.
Bilinen evrendeki tüm maddenin kimyasal ve fiziksel niteliklerini taşıyan en küçük yapıtaşı atomdur. Atom Yunancada bölünemez anlamına gelen Atomus'tan türemiştir. Atomus (atom) sözcüğünü ortaya atan ilk kişi MÖ 440'lı yıllarda yaşamış Demokritos'tur.
Atom gözle görülmesi imkânsız, çok küçük bir parçacıktır ve sadece taramalı tünel mikroskobu (atomik kuvvet mikroskobu) vb. ile incelenebilir. Atom modelleri ile ilgili bilimsel çalışmalar geçmişten günümüze kadar çeşitli aşamalardan geçmiştir.
7/B ve 7/F sınıfı öğrencilerimiz atom modeli oluşturarak soyut olan atom kavramı somutlastirarak öğrenmiştir.
7/B ve 7/F sınıfı öğrencilerimize ve fen bilimleri öğretmenimiz Gamze Koç Kılıçer'e teşekkür ederiz.
Öğrencilerle birlikte çizgiyi öğrendikten sonra, nesnel öznel olarak çizgiyi tanımlayarak çizginin birbirleri ile olan ilişkilerindeki zengin anlatım olanaklarını görerek farklı gereçlerin çizgisel anlatım olanaklarını araştırdık.
Doğadaki çizgisel oluşumların kişisel anlatımımıza çıkış kolaylığı getirdiğini gözlemledik.
Bu şekilde görsel yaratım isteklerimize çizgisel anlatım için birikim sağlamış olduk.
Çizginin yeni şekillerini öğrenerek öğrencilerle birlikte 3d çalışmaları da yaptık.
Birbirinden güzel bu çalışmaları hazırlayan sevgili öğrencilerimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Yasemin Aşık'a teşekkür ederiz.
5/ Excellent sınıfından 2021 yılı için harika bir takvim hazırlandı.
Evde kaldığımız 2020 yılından sonra önce sağlık ve huzurlu bir yıl dileriz.
harika takvim çalışması için 5/E sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Pervin Gönen Şahin'e teekkür ederiz.
Ock
Hoşgeldin 2021
Evde kaldığımız bu günlerde 5. sınıflarımızın görsel sanatlar dersinde el emeği, göz nuru harika çalışmalarını beğenilerinize sunuyoruz.
2021 Yılını sevinçle mutlulukla karşılıyoruz. Herkese çok mutlu bir yıl diliyoruz...
harika çalışmalar için 5. sınıf öğrencierimize ve görsel sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'e teşekkür ederiz.
6/E sınıfımız,okulumuz İngilizce öğretmeni Pervin Gönen Şahin koordinatörlüğünde "Teachory English To Story" isimli yeni bir etwinning projesine başladılar.
Projede alışılagelmiş öğretim metodlarından ziyade hikayeleştirerek öğretme yöntemi kullanılacak.Web 2 araçları,posterler,kuklalar vs. kullanılarak her ünitede konu ile ilişkili hikayeler oluşturularak yaratıcı öğretim yöntemleri geliştirilecek.
16 öğretmen ve 150 den fazla ögrencinin yer aldığı proje yabancı öğrenci katılımı ile uluslararası bir boyut kazanmaktadır.Proje sonunda ise kullanılan yöntemlerin web sitesi yada e-book üzerinden diğer İngilizce öğretmenlerinin de kullanabileceği bir çıktı oluşturması bekleniyor.İlk aşamada öğrencilerimiz web 2.0 araçları kullanarak kendi poster ve logolarını tasarladılar bile.
Poster ve logoları içeren videoyu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
Ock
Yeni yıla umut dolu dileklerle...
En özel öğrencilerimizle bir yılı daha geride bırakarak yeni bir yıla girmeye hazırlandığımız bu günlerde dersimizde yeni yıl kartları hazırlayarak etkinlik yaptık. Sağlıklı bir yıl olması dileği ile...
Hoşgeldin 2021
Etkinliğimiz için öğretmenlerimiz Fulya Sarıtaş'a ve Gülçin Şen'e ve sevgili öğrencilerimize teşekkür eeriz.
The year 2020 deserves a good farewell. Let's open our doors to 2021. we wish the new year to bring health, peace, happiness and peace to all of us. This calendar is a small souvenir for 5 Gorgeous classes. Good years to all.
2020 yılı iyi bir vedayı haketti. 2021 yılına kapılarımızı açalım. yeni yılın hepimize sağlık, huzur, mutluluk ve barış getirmesini diliyoruz. Bu takvim 5 Gorgeous sınıfı için küçük bir hatıradır. Herkese iyi yıllar.
İngilizce öğretmenimize ve 5 Gorgeous Sınıfımız öğrencilerine teşekkür ederiz.
Ara
5/E İngilizce ağırlıklı hazırlık sınıfı öğrencilerimiz, bu dönemki son üniteleri "Health" ünitesinde ingilizce vücut bölümlerini kendi modellerini çıkararak pekiştirdiler ve arkadaşlarıyla paylaşımda bulundular.
Farklı modellerini tanıtmaları sayesinde, birbirlerine farklı kelimeler öğretirek akran öğretimini de yaşamış oldular.
Üniteye yaptıkları bu güzel paylaşımdan dolayı sevgili öğrencilerimize ve ingilizce öğretmenimiz Pervin Gönen Şahin'e teşekkür ederiz.
Dahil olduğumuz eTwinnig etkinliği kapsamında 5/G öğrencileriyle yeni yıldan dileklerimizi anlatan ifadelerin de üzerinde yer aldığı maskeler hazırladık. Hem yeni kelimeler öğrendik hem de el becerimizi ortaya koyduk. Dileğimiz 2021 yılının hepimize sağlıklı, huzurlu, mutlu, barış dolu ve elbette ki koronasız günler getirmesi.
Bu harika etkinliğimiz için sevgili öğrencilerimize ve ingilizce öğretmenimiz Canset Karaçay'a teşekkür ederiz.
Eğitim uzaktan olsa da öğrenme materyallerimizi kendimiz hazırlayıp daha iyi öğreniriz diyen 5/G öğrencileri saati söylemeyi öğrenirken kendi saatlerini hazırladılar ve online derste kullandılar.
Elbette yine eğlenerek öğrendiler. Bu etkinliğe katılan öğrencileri What time is it? (Saat kaç?) sorusuna artık rahatlıkla yanıt verebiliyor.
5-G sınıfımızın harika öğrencilerine ve İngilizce öğretmenimiz Canset Karaçay'a teşekkür ederiz.
Kış aylarında sık sık tükettiğimiz kabuklu kuruyemişlerin kabuklarını boyayarak harika eserlr ortaya çıkardık.Hem çok eğlendik hem de her şeyi degerlendirebileceğimizi öğrendik.
Bu birbirinden şirin çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimizi ve görsel sanatlar öğretmenimiz Duygu Öz'e teşekkür ederiz.
Hadi hep birlkte bu renkli dünyaya bir göz atalım.
Biz Necip Fazıl ailesi olarak bu anlamlı günde 6.sınıf öğrencilerimizle birlikte, ogretmenlerimizin bu özel günlerini yapmış olduğumuz çalışmalarla kutlamak ve onlara moral olmak istedik.
Bu vesile ile başta M.Kemal ATATÜRK olmak üzere tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü'nu kutluyoruz.
Emeği geçen kıymetli öğrencilerimize ve Türkçe Öğretmenimiz Esin YILMAZ'a teşekkür ederiz.
Öğrencilerimizden gelen harika sürprizleri dinnlemek için aşağıdaki linkleri tıklayınız.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk; Cumhuriyeti gençlere, gelecek nesilleri biz öğretmenlere emanet etmiştir. Baş öğretmenimizden aldığımız bu büyük ödevin sorumluluk ve bilinciyle biz Necip Fazıl Ortaokulu olarak öğrencilerimizle birlikte 10 Kasım 1938'de hayata gözlerini yuman Ata'mızı huzurunda ziyaret ettik. Ata'mıza minnetlerimizi ilettik. Ata'mızın da söylediği gibi "Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek değildir.Benim fikirlerimi, duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir.'
Gençlerle birlikte senin gösterdiğin aydınlık yolda yürümeye devam edeceğimize söz veriyoruz. Ata'mızı saygı ve minnetle anıyoruz.
Bu anlamlı ziyareti ketılan sevgili öğrencilerimize ve gezimizi organize eden Yasemin Aşık,Deniz Turan,Ayten Ayar,Sema Cansız,Bilgen Öztürk,Derya Can,Mehtap Aktaş,Sadık Çınar,Emine Köse,Kübra Nur Durmuş' a teşekkür ederiz.
Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü projesi olan "Başkent Öğretmen Atölyeleri" projesi okulumuzda uygulanmaya başlanmıştır.
Projeyle öğretmenlerimizin mesleki ve kişisel yeterliliklerinin artırılması, eğitim öğretim çalışmalarında ihtiyaç duyacakları noktalarda birikimlerinin güçlendirilmesi ve 21. yy. becerilerine sahip öğretmenler olarak gelişmelerine imkan sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla öğretmenlerimizin kendi kazanımlarını öğrencilerine dolayısıyla da topluma yansıtmaları hedeflenmektedir.
Proje kapsamında her ay en az 1 tane öğretmen atölyesi eğitimi planlanmıştır. Eğitimler eğitim öğretimi aksatmayacak şekilde planlanarak 2019-2022 yıllarında uygulanacaktır.
Proje kapsamında 2019 Nisan ayında 'Matematik' ve 'Bilişim Teknolojileri' konusunda eğitim veren Rrof. Dr. Selçuk AYDIN'ın eğitimine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
icerikler/baskent-ogretmen-atolyeleri-projemizde-konugumuz-profesor-selcuk-aydin_7315522.html
Proje kapsamında 2019 Mayıs ayında 'Kollektif düşünmenin eğitime uygulanması' konusunda eğitim veren Doçent Murat ULUBAY'ın eğitimine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
icerikler/baskent-ogretmen-atolyeleri-projemizde-konugumuz-murat-ulubay_7369931.html
'Başkent Öğretmen Atölyeleri' ihtiyaç analiz anketine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Kelime anlamı olarak kanser, bir organ veya dokudaki hücrelerin düzensiz olarak bölünüp çoğalmasıyla beliren kötü hücrelere denir.
Genel anlamda ise kanser vücudumuzun çeşitli bölgelerindeki hücrelerin kontrolsüz çoğalması ile oluşan 100'den fazla hastalık grubudur.
Fen Bilgisi öğretmenimiz Sevim PİŞMİŞ DÖKMECİ öğrencilerimize kanser ve kanserle mücadele konusunda eğitim çalışması yapmıştır. Okul sağlığı kapsamında yapılan faaliyetten dolayı Sevim PİŞMİŞ DÖKMECİ'ye , proje sorumlumuz Fulya SARITAŞ'a ve eğitim çelışmesına katılan sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.
DANIŞMAN AKADEMİSYEN UYGULAMASI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Öğretim Üyesi Doçent Dr. Murat ULUBAY okulumuzun 'Danışman Akademisyeni' olarak seçilmiştir. Kendisini tebrik eder, birlikte birçok başarılı projeye imza atmayı temenni ederiz.
Millî Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri çerçevesinde, birçok hedefte üniversiteler ve akademisyenlerle okulların iş birliğinin artırılmasının önemi vurgulamak, ayrıca okullarımızca Vizyon Belgesinin diğer hedeflerine ulaşmanın önünü açabilecek ve onları güçlendirecek uygulamalara ihtiyaç duyulduğu için bu kapsamda, yönetim süreçlerinin etkili yürütülmesi, öğretmen yetkinliklerinin geliştirilmesi, çevre-okul ilişkilerinin güçlendirilmesi ve öğrenci başarısının her alanda artırılarak okullarda nitelikli eğitimin sağlanması gibi amaçlarla okullar ve üniversiteler arasında bağ kurabilecek akademisyenlerin görevlendirilmesi uygun görülmüştür. "Danışman Akademisyen Uygulaması" ile sağlanacak olan iş birliğinde akademisyen ve okulların birbirlerinin çalışmalarına karşılıklı olarak katkı sunması amaçlanmaktadır. Uygulama ile özellikle 2023 Eğitim Vizyonu ve Okul Gelişim Modeli kapsamında yapılacak çalışmalar başta olmak üzere okulun gerçekleştireceği tüm etkinlik ve uygulamaların akademik bağlamının güçlendirilmesi hedeflenmektedir.
UYGULAMANIN AMAÇLARI
"Danışman Akademisyen Uygulaması" ile;
Akademisyenlerin okula:
Rehberlik,
Koçluk,
İşbirlikçi öğretim çalışmaları,
Eylem araştırmaları,
Mesleki gelişim,
Ortak planlama,
Öğrenci öğrenmesinin desteklenmesi ve geliştirilmesi,
Okul plan ve politikalarının belirlenmesinde yer alınması (kurul ve zümre toplantılarına katılım sağlama gibi)
Öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sunulması,
Üniversitelerin tekno-kent, müze, laboratuvar gibi etkinlik alanlarının öğrencilere tanıtılması ve açılması için rehberlik yapılması,
Velilere yönelik çalışmalarda yer alması gibi konularda destek sağlaması hedeflenmektedir.
Okulun akademisyenlere:
Bilimsel araştırma imkânı tanıması,
Öğretmen deneyimi desteği sunması,
amaçlanmaktadır.
Gerekli dosyaları aşağıdan indirebilirsiniz.
- Danışman Akademisyen Uygulaması Kılavuzu
Malzemeler:Bağlantı kablosu, ampul, anahtar, pil, pil yatağı, duy
Yapılışı: 5-A sınıfı ile pil yatağına pili, duya ampülü yerleştirdik . Daha sonra pili, ampulü ve anahtarı bağlantı kablosu ile birbirine bağlayarak basit elektrik devresi oluşturduk . Böylece öğrenciler elektrikli aletlerin çalışma prensibinin temelini algılamış oldular.
Etkinliğimizi yapan 5-A sınıfı öğrencilerimize ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Sibel KARAKUŞ'a teşekkür ederiz.
Öğrencilerimiz sevdikleri popüler şarkılardan seçim yaptılar ve sınıfta karaoke performanslarını sergilediler. Şarkılarda gecen her bir kelimenin telaffuzunu eğlenerek ogrendiler ve böylece kalıcı öğrenme gerçekleştirdiler.
Sadece öğrencilerimizin değil, aynı zamanda sınıflarımıza konuk ettiğimiz öğretmenlerimizin de ingilizce şarkılar söyleyerek eşlik ettikleri bu etkinliği severek ve zevk alarak tamamladık.
Bu harika etkinliğe katılan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Sema CANSIZ´a teşekkür ederiz.
Ülkemizde ölümle sonuçlanan yaralanmaların büyük bir çoğunluğu yaralının gerekli sağlık birimlerine zamanında ulaştırılamaması ve yaralıya gerekli ilk yardım müdahalesinin zamanında ve doğru bir şekilde yapılamamasindan kaynaklanmaktadır.
Bu nedenle biz de öğrencilerimize trafikte önceliği olan araçlara yol verilmesi, yayalara yol vermenin önemi ve temel ilk yardım uygulamaları hakkında bilgilendirme yaptık.
Unutmayalım ki önemsiz gibi görülen bu kurallar hayat kurtarır!
Hayat kurtaran bu önemli etkinliğimiz için Rehberlik öğretmenimiz Şevkiye KOYUNCULAR´a teşekkür ederiz.
Malzemeler: Süt, yoğurt, şeker
İçerik: Sofralarımızın vazgeçilmez yiyeceği olan yoğurt hem sağlıklı hem de lezzetlidir. Sütün mayalanarak yoğurt olduğunu hepimiz biliyoruz . Bunu sağlayan bir canlı varlıktır. Bu canlı, maya mantarıdır. Maya mantarları eşeysiz üreyerek sütün yoğurda dönüşmesini sağlar. İşte bizde bunu öğrencilerimizle yaparak yaşayarak öğrenmek için 7- C sınıfı öğrencilerinden evde sütü mayalayarak yoğurda dönüşüm aşamalarını görmelerini istedim . Daha sonra öğrenciler okula yaptıkları yoğurtları getirerek afiyetle yediler,
Çalışmamızı yapan 7-C sınıfı öğrencilerimize ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Sibel KARAKUŞ´a teşekkür ederiz.
Okulumuz 8/F sınıfı öğrencileri LGS öncesi hoşça vakit geçirmek ve moral motivasyon depolamak için Altınpark´a kısa bir gezinti düzenlediler. Öğretmenleri Özlem Çelik ve Elmas Ardıç ile birlikte birkaç saat için de olsa temiz havanın, eğlenceli etkinliklerin tadını çıkardılar. Öğrencilerimize sınavlarında başarılar diliyoruz.
Gezimizi düzenleyen Öğretmenlerimiz Özlem ÇELİK ile Elmas ARDIÇ´a ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.