Büyükayı takımyıldızının bir parçası olan ve gökyüzünde kolayca tanınabilen Büyükkepçe Antik Çağ'da Yunanlılar ve Romalılar ve Atlantik'in diğer yakasında Kuzey Amerika yerli kabilelerince ayı hayvanı ile özdeşleştirildi. Eski Yunan efsanesine göre, ayı, aslında Kral Lykaon'un kızı Arkadialı Kallisto idi. Zeus'un kıskanç karısı Hera'dan gizlenmesi için hayvan kılığına sokuldu ama genç oğlu Arkas tarafından ayı sanılarak öldürüldü. Bunun üzerine tanrılar, ikisini de 'Büyükayı' ve 'Küçükayı' olarak gökyüzüne aldı.
Takımyıldızlar
Yıldızlar, bir araya gelerek yıldız kümelerini (yıldız gruplarını) meydana getirir. Bu yıldız grupları oluşturdukları şekle göre isimlendirilmektedir ve bunlara genel olarak takımyıldız adı verilmektedir. Takımyıldızlara hayvan, insan ve nesne isimleri verilmiştir. Eski çağlarda Yunanlılar ve Romalılar, yıldız kümelerini hayalî çizgilerle birleştirip onları ünlü kişilere ya da hayvanlara benzeterek isimlendirmişlerdir. Bu isimlendirme takımyıldızını oluşturan yıldızların ortak özellik veya ilişkileri nedeniyle yapılmadığı, sergiledikleri görünüm nedeniyle ortak bir adla anıldığını göstermektedir. Geceleri gökyüzü incelendiğinde Büyükayı takımyıldızı görülebilmektedir. Takımyıldızların en önemli özelliği gruptaki yıldızların birbirlerine göre konumlarının hep aynı kalmasıdır. Küçükayı, Büyükayı, Ejderha, Çoban, Kuzey Tacı ve Orion(Avcı) bilinen takımyıldızlarından bazılarıdır,
Fen bilimleri öğretmenimiz Gamze Koç Kılıçer'e ve 7-F ve 7-B sınıfı öğrencilerimize emeklerinden dolayı teşekkür ediyoruz.
Nis
Günümüzde hayatımızı kolaylaştıran bize yarar sağlayan teknolojik gelişmelerin kökeninde önceden yapılmış insanlığa armağan edilmiş icatlar yer almaktadır. Kaybedilen enerjiyi korumak için geliştiren ve etkisi hala devam edip günümüzde de kullanılan bir sistem olan Heron Çeşmesini açıklayacağız. ( Hidroliksiz Su Taşıma)
Heron çeşmesi genel çalışma mantığı itibari ile üst üste duran fanus şeklindeki haznelerin birbirlerine borularla bağlanmasıyla oluşan su ve havanın basıncından yararlanıp teorik olarak sonsuza kadar devir daim yapan bir fıskiye teorisidir. Heron Çeşmesi çalışma esnasında hiçbir hidrolik, motor veya jeneratör gibi sistemler kullanılmadan suyun bulunduğu yükseklikten daha yukarı çıkmasını sağlayan basit ama düşündürücü bir sistemdir.
Bu ve buna benzer pek çok türetilmiştir ve hala günümüzde kullanılmaktadır. Peki bu sistemden enerji verimliliği sağlanabilir mi ??
Heron'un ilk başlarda yapmak istediği tapınak kapısını otomatik olarak açılıp kapanmasını sağlamaktı. Bunun için hava basıncı, boşluk ve denge ilkelerinden yararlanarak yapmıştır. Heron zamanında tapınaklarda sunak taşı denilen bir taş vardı. Bu sunak taşının üzerinde ateş yanınca tapınağın kapısı kendiliğinden açılıyor, ateş sönüncede kapanıyordu
Sistem:
Ateş yakıldığında sunak taşının içindeki hava ısınarak genişlemektedir ve B kabındaki suya basınç yapmaktadır. Bu basınçla suyun bir kısmı C borusu ile D kabına geçer. Bununla birlikte ilk durumda kapalı olan kapılar L ağırlığı ile dengede olan kova suyun bir kısmını akmasıyla ağırlaşır. Sütunlar üzerine gerili olan ipi çekerek kapı kanatlarına bağlı olan sütunları döndürerek kapıyı açar. Ateş söndüğünde bu işlemin tam tersi gerçekleşir.
Genel olarak sistem basınç farklılığından yararlanarak suyun üst katmanlara çıkarılması hedeflenmiş ve bu hedef başarı ile gerçekleştirilmiştir. Suyun taşınımı sırasında elde edilen verimin %12.5-20 arasında olduğu deneylerle belirlenmiştir.
Bu sistemi akarsu ve barajlardaki kullanımına başlanması enerji verimliliği açısında oldukça hem ekonomik hemde çevresel olarak büyük katkılar sağlayacağı apaçık yapılan deneylerle ortadadır.
6/F sınıfından Çiğdem Azra Gulce'nin proje ödevidir.
Emeklerinden dolayı öğrencimiz Çiğdem Azra Gulce'ye ve fen bilimleri öğretmenimiz Gamze Koç Kılıçer'e teşekkür ederiz.
Heron çeşmesini izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 7/D sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 7/D sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 7/A sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 7/A sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5/B sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 5/B sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5/H sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 5/H sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 7/C sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 7/C sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Dinamometrenin en tatlı hali....
Kuvveti ölçen alete dinamometre denir. Dinamometrenin diğer adı kuvvet ölçerdir.
Birimi Newton'dur ve N harfi ile gösterilir.
Dinamometre yayların esneklik özelliğinden faydalanarak yapılmıştır.Dinamometre; iç içe geçmiş silindir, yay ve kancadan oluşur.
Bir bonibon şekeri kutusu,lastik,bir ataç kullanarak öğrencilerimiz kendi dinamometrelerini tasarladılar.
5-C ve 5-D sınıfımızın sevgili öğrencilerine ve fen bilimleri öğretmenimiz Gamze Koç Kılıçer'e emeklerinden dolayi teşekkür ederiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 6-F sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 6-F sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5/H sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 5/H sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
önül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 7/F sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 7/F sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Mayoz ve mitoz bölünme evrelerini öğreniyoruz....
Mayoz ve Mitoz bölünme nedir? arasındaki farklar nelerdir?
Hücre bölünmesi, tek hücreli canlıların çoğalması, çok hücreli canlıların büyümesi için gerekli biyolojik bir olaydır.
MAYOZ VE MİTOZ BÖLÜNME NEDİR?
Tanım:Bir hücreden yeni hücrelerin oluşmasına hücre bölünmesi denir.
İki tip hücre bölünmesi vardır.
-Mitoz Bölünme -Mayoz Bölünme
1-MİTOZ BÖLÜNME
Mitoz bölünme sonunda kromozom sayısı sabit kalmış 2 yeni hücre oluşur.
Oluşan hücreler kalıtsal yönden birbirinin aynısıdır. Bu bölünme vücut hücrelerinde görülür
Mitoz bölünme tek hücrelilerde çoğalmayı,çok hücreli canlılarda büyümeyi ve yıpranan kısımların onarılmasını sağlar
Mitoz bölünme etkisiyle insanda büyüme 20-22 yaşına kadar devam ederken,
bitkilerde büyüme uygun şartlarda sınırsız gerçekleşir. İnsanda sinir hücreleri,
çizgili kas hücreleri ve olgunlaşmış kan hücrelerinde mitoz bölünme görülmez.
MİTOZ BÖLÜNMENİN EVRELERİ
Genetik maddenin ikiye ayrılması ve organellerin ayrılması şeklinde,iki kısımda gerçekleşir.cekirdek bölünmesi ve sitoplazma bölünmesi
ÇEKİRDEK BÖLÜNMESİ
İki çekirdekli bir hücrenin oluşmasını sağlar. Bir büyüme evresinin sonunda 4 kısımda gerçekleşir.
Bu güzel etkinlikleri için sevgili öğrencilerimize ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Gamze Koç Kılıçer'e teşekkür ederiz.
önül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5/E sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 5/E sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
önül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 6/B sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 6/B sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 8/A sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 8/A sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6-F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5/D sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 5/D sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 6/F sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Ekm
Beslenme alışkanlıklarının temeli çocuklukta atılıyor. Doğru beslenmeyi yaşam tarzı haline getiren çocuklar; hastalıklardan daha iyi korunuyor, sağlıkla büyüyüp gelişiyor ve ileri yaşta da güçlü bir bağışıklık sistemine sahip oluyor. Çocukluk döneminde sağlıklı beslenme okul sürecinde ve ders başarısında da büyük önem taşıyor. Bunun için 6- F sınıfi sağlıklı beslenme kapsamında okulumuzda gerçekleştirdik.
6-F sınıfı öğrencilerimize ve sınıf öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER'e teşekkür ederiz.
Ay ışık kaynağı değildir biz onu Güneş'ten aldığı ışığı yansıttığı için görürüz. Ay'ın Dünya'dan görünen yüzü aydınlık olan yüzüdür ayrıca Ay hareket ettiği için aydınlık yüzünün büyüklüğü hep aynı değildir.Ayin evreleri yeni ay ,ilk dördün, dolunay, son dördün.
5-F ve 5-B sınıfı ile hem yiyerek hem öğrenerek eğlenceli ay evrelerini öğrendik. Ögrencilerimize ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER'e Teşekkür ederiz.
Ay ışık kaynağı değildir.Ay, Güneş'ten aldığı ışığı yansıtmaktadır.Ay her gece farklı şekillerde görünür. Buna ayın evreleri denir.Ay'ın 4 ana, 4 ara evresi olmak üzere 8 evresi bulunur.Yeni ay, ilk dördün,dolunay,son dördün.Ay'ın ana evreleri yaklaşık bir hafta sürer.
Fen Bilimleri dersini somutlaştırarak eğlenceli bir şekilde işliyoruz. 5-C sınıfı öğrencilerimize ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER'e teşekkür ederiz.
Takımyıldızları bir nesne, eşya ya da hayvan adı alırlar. Bunun sebebi, bilim insanları takımyıldızlarını zihinlerinde canlandırarak yıldızların arasına çizgi çekmeleri ve bu çizgilere göre oluşan şekil ile adlandırılmaları.Bu takımyıldızlarından bazıları;
Ejderha Takımyıldızı,
Kral Takımyıldızı,
Kraliçe Takımyıldızı,
Andromeda Takımyıldızı,
Üçgen Takımyıldızı
7-D Sınıfı öğrencilerimize ve fen bilimleri öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER'e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf Projesi'ni yıl boyunca sürdürdü,
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hedefimiz oldu.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.Aynı zamanda seçilen sınıf her hafta web sitesinde de yayınlanıyor.
Yıl boyunca projemizi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Aşağıdaki linklerden yıl boyunca seçilen 'En Temiz Sınıflarımızı' görüntüleyebilirsiniz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Okulumuzun son haftasında 7/H sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 7/H sınıfımız öğrencileri için.
Bir dönem boyunca büyük bir fedakarlık ve sorumluluk göstererek projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
En büyük alkışlar sizler için gelsin.
Devre Elemanları
Elektrik devrelerinde kullanılan elemanlara, devre elamanları denir.
Devre elemanlarının resimle göstermek yerine sembollerle göstermek daha kullanışlıdır.
Devre elemanları neden sembollerle gösterilir?
1. Devre elemanlar sembollerinin gösterilmesi ortak bilimsel dilin oluşmasını sağlar.
Dünyanın her yerinde devre elemanları aynı sembolle gösterilmektedir.
Dünya üzerinde trafik işaretleri, rakamlar, element sembolleri ortak olduğu gibi devre elemanlarının sembolleri de ortaktır.
2. Bir elektrikli araç nerede üretilirse üretilsin herkes bu devre elemanlarını ve devre şemalarını anlayabilir.
3. Devre elemanlarının resmini çizmek zor ve zaman alıcıdır.
Herkesin çizdiği resim güzel olmaz veya anlaşılması zor olabilir.
Harika etkinliğimiz için çalışkan öğrencilerimize ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 7/F sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 7/F sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz
Kalp sağlığını korumak için öneriler:
Beslenme programınızı çeşitlendirin;
Beslenmede sadece sebze ağırlıklı ya da protein ağırlık beslenmek doğru değildir. Sebze ve meyve tüketimine dayalı, çeşitliliği olan bir beslenme programı benimsenmelidir. Gün aşırı bir yumurta tüketilmelidir. Yemekler tüketilirken kalori hesabı yapılarak ölçülü olunmalı, bünye tipine göre olmak üzere ortalama günlük 2500 kalori aşılmamalıdır.
Kalbinizin genç kalmasını sağlayın.
İnsanların iki türlü yaşı vardır; biri takvim, diğeri de damar yaşıdır. Yeni doğmuş bebeğin hem takvim hem de damar yaşı sıfırdır. Ancak bunlar birlikte ilerlemez. Yanlış yaşam alışkanlıkları kişiden önce kalbini ve damarlarını yaşlandırır. İnsanların 1 yaşından itibaren kalp ve damar yaşı hızla büyümeye, fiziksel yaşın onlarca yıl önüne geçmeye başlar. Sigara kalp damar yaşını 15, sınav stresi 5, obezite ise 30 yıl ilerletmektedir. 7-8 yaşlarında obez bir çocuğun damar yaşı ise en az 28´dir. Ve bunların dışında;
Hareket edin.
Siğara kullanmayın.
Vücut kitle indeksinizi takip edin.
Ve sevgi dolu olun...
Kalbimize iyi bakalım sağlıklı olalım...
Çalımamızı yapan sevgili öğrencilerimize ve Fulya SARITAŞ ile Gamze KOÇ KILIÇER öğretmenlerimize teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 8/F sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarız.
Alkışlar 8/F sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 6-D sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Alkışlar 6-D sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 6-C sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Alkışlar 6-C sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5-F sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Alkışlar 5-F sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 7/G sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Alkışlar 7/G sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5/A ve 7/A sınıflarımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrencilerimizi ve sınıf öğretmenlerimizi kutlarım.
Alkışlar 5/A ve 7/A sınıflarımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Baharın gelmesiyle birlikte kışın beyaz ve gri tonlari,yerini canlı renklere bırakmıştı.Tabiattaki bu degisiklik küçük bilim insanı Can´ın dikkatini renklerle dolu dünyamıza belkide ilk kez bu kadar farklı bir gözle bakıyordu.Peki etrafınızda ki cisimler beyaz olan Güneş ışığı sayesinde görülebildigine göre nasıl oluyorda bukadar farklı renklerde algılanabiliyor ?Yoksa güneş ışığı beyaz değil midir?
MALZEMELER
.Karton
. A4 kağıdı
. Elektrik motoru
.Pil
A4 kağıdı daire yapılarak 6 es parçaya ayrılır. Kırmızı,sarı,turuncu, yesil,mavi,mor renklere boyanır ve renk Çarkı elde edilir.Elde edilen çark motorun üst kısmına yerleştirilerek motor çalıştırılıyor.Kırmızı, sarı,turuncu, yesil,mavi,mor renklerin birlesiminin beyaz olduğu kanıtlanir.
7/G Sınıfı öğrencilerine ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER´e emeklerinden dolayi teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 8-D sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Alkışlar 8-D sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Şbt
Opak maddeler ışığı geçiremez ve arkasında karanlık bir gölge oluşur.
Malzemeler
.Asetat kağıdı
.Asetat kalemi
.Karagöz -Hacivat şablonu
Asetat kalemleri ile Karagöz-Hacivat çizilir, kuklalari yapılır, kuklalarin gölgeleri oluşturulur.5.IinIf fen bilimleri gölge konusu Karagoz-Hacivat kuklari oyunu ile işlendi.
Emekleri için için 5/B sınıfı öğrencilerine ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 6-E sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Alkışlar 6-E sınıfımız öğrencileri için.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 7-B sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
Okulumuz temiz okul konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Temiz Okul, Temiz Çevre, Temiz Sınıf projesi başlattı.
Bu kapsamda okulda bir ekip kuruldu, gönüllü elçiler oluşturuldu ve büyük bir disiplinle öğrencilere bu bilinci aşılamak en büyük hadefimiz.
Gönül elçisi öğrencilerimiz, sınıflarda arkadaşlarını gözlemliyorlar. Öğrenci sınıfı nasıl idare edeceğini biliyor, o sınıftaki eşyaları nasıl koruyacağını da biliyor. Yere çöp atan arkadaşlarını uyarıyor. En temiz ve temizlik bilincini kazanan sınıf haftanın en temiz sınıfı olarak seçiliyor ve her hafta pazartesi günü bayrak törenimizde ödüllerini alıyorlar.
Bu hafta 5-B sınıfımız En Temiz Sınıf olarak seçilmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerimizi kutlarım.
Projeyi yürüten 7-G sınıfı öğrencilerimize ve proje sorumlusu Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.
1650 yıllarında Robert Boyle (Rabırt Boyl) elementi tanımlamıştır.
Kendinden daha basit maddeye dönüşmeyen ve aynı türdeki taneciklerden oluşan saf maddeye ´element´ denir.
Her dilde element isimleri farklı isimlendirilmektedir.
Element sembolleri ise bütün dünya da aynıdır.
Bu sayede bilimsel iletişim kolaylaşır, bileşiklerin formülleri yazılırken kolaylık sağlar.
Element sembolleri ise Latince element adlarının ilk harfi, ilk harf kullanılmış ise ilk iki harfi şeklinde kullanılır.
7/G sınıfı öğrencileriyle elementler tirtili etkinliği yapılarak elementlerin isimleri daha kolay ezberlendi.Ayrica elementler çarkı etkinliği ile de tekrar yapılarak daha kalıcı öğrenme gerçekleştirdik.
Bu eğlenceli etkinliği hazırlayan sevgili öğrencilerimize ve Fen Bilimleri öğretmenimiz Gamze KOÇ KILIÇER´e teşekkür ederiz.