T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Necip Fazıl Ortaokulu

İKİ DİL BİR OKUL (TÜBİTAK 4006 PROJESİ)

      Bir kişinin vatanından ayrı kalması ne demektir. Biz öğretmenler iyi gözlemler ve biliriz. Suriye' deki savaş ortamından dolayı ülkemizde misafir olan Suriyeli ailelerin okul çağına gelmiş çocukları adres kayıt sistemine göre en yakın okullara yerleştirildi. Neredeyse her öğretmenin sınıfında bu durumda olan öğrenciler mevcut. Onlara nasıl yardımcı olabileceğimiz konusunda zaman zaman tereddütte düşebiliyor, farklı görüşlere ihtiyaç duyabiliyoruz.

      Öğretmen olarak sınıfımızdaki her bir öğrenciye faydalı olabilmek en asli görevlerimiz arasında yer alıyor. İstiyoruz ki bu öğrenciler gelip boş boş oturup evlerine gitmesinler, ufakta olsa bir şeyler öğrensinler. İşte tam da bu düşünce ve hayalle bu projeyi araştırıp uygulamak aklıma geldi.

      Gözlemlediğim temel sorun dil üzerineydi. Öncelikle Suriyeli öğrencilerimizin dil öğrenmeleri gerekiyor. Eğer normal bir çocuksa (herhangi bir engel, sağlık problemi vs. yoksa) bir yılda öğrenciler dil konusunda çok ilerleme kaydedebilir. Bizim yapabileceğimiz öncelikle iletişim kurmak ve bunun içinde dil şart.

PROBLEM

Arapça-Türkçe ortak sözcüklerin ortaya çıkarılmasının okullardaki eğitime katkısının incelenmesi.

HİPOTEZ

Ortak sözcükler eğitim kalitesini olumlu yönde etkiler.

PROJE GÖREVLİLERİ

Projemizi hazırlayan Esin YILMAZ'a (Türkçe Öğretmeni), Arıj ALHOUT'a (8-B), Sara ALHOUT'a (8-B) teşekkür ederiz,                     

Projenin tüm detayları için aşağıdaki linki tıklayınız.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 31.05.2019 - Güncelleme: 18.03.2020 13:39 - Görüntülenme: 1182
  Beğen | 85  kişi beğendi