Haz
Yurt içi ya da yurt dışında yabancı bir restorana gittiğinizde İngilizce bilgi birikiminizi ortaya koymak ister misiniz?
Özellikle İngilizce eğitim sürecine yeni başlayanlar için restoranda sipariş verirken çok faydalı olacak belli başlı cümle kalıpları, kelimeler ve diyalogları öğrencilerimiz derledik.Sınıfta pratik yaptık ve öğrendiklerimizi uyguladık.
Etkinliğimizi yapan çalışkan öğrencilerimize ve ingilizce öğretmenimize teşekkür ederiz.
"Be Our Guest (Misafirimiz Olun)" 8/F sınıfından Busenaz Kırdaş, Irmak Eryılmaz ve Pınar Öztürk isimli öğrencilerimiz, İngilizce dersinde işledikleri turizm temasına uygun olarak İngiltere'den İstanbul'a gelen bir turisti nasıl ağırlayıp gezdireceklerini bize kısa ama yaratıcı fikirlerle sundular. Güzel çabaları ve emekleri için gayretli öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Özlem ÇELİK'e teşekkür ederiz.
Bir İngilizce zümresi çalışması olan 'Çevre Dostu Alışveriş Çantası Tasarlama' aktivitesi aynı zamanda bir yarışma olarak uygulanmıştı. İşte o yarışmanın sonuçları belli oldu.
Hepimiz için karar vermesi güç bir sürecin ardından 5,6 ve 7. sınıflar düzeylerinde dereceye giren öğrencilerimiz belirlendi.
Bu bir yarışma dediğimiz için bu şekilde bir seçim yapmak zorunda kaldık. Fakat aslında English Fest(İngilizce Festivalinde) sergilendiğinde gördük ki etkinliğe katılan bütün öğrencilerimiz harika çalışmalar yaptı ve hepsi bizim birincimizdi. Yine de ödüllendirilmeye layık görülen öğrencilerimiz bize bir kez daha gösterdi ki hiç bir başarı tesadüf değildir. Bir konuda ciddiyet, kararlılık ve özen olursa o iş bize başarı getirir. Hepsini can-ı yürekten kutluyor ve tüm öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
Yarışma sonuçlarına göre dereceye giren öğrencilerimize ödülleri okul müdürümüz Erhan EKEN ile ingilizce öğretmenlerimiz Canset KARAÇAY, Feyza AYTAÇ ÖZDEN ile Nurcan KILIÇ BİLGİN tarafından verildi.
DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLERİMİZ:
7. SINIFLAR;
1. Mehmet Eren Kılıçarslan (7-H)
Esmanur Avan (7-A)
2. H. Zeynep Kobilay (7-H)
Kumru İnceoğlu (7-G)
3. E. Nergis Kaya (7-G)
Asiye Nur Aziz (7-B)
6. SINIFLAR;
1. Zülbiye Bayram (6-D)
2. Mustafa Akdemir (6-B)
3. Beyza Nur Gürbüz (6-A)
5. SINIFLAR;
1. Mert Uğur Yaralı (5-B)
2. Enes Çetin (5-A)
3. Esma Nur Özkan(5-E)
Öğrencilerimiz sevdikleri popüler şarkılardan seçim yaptılar ve sınıfta karaoke performanslarını sergilediler. Şarkılarda gecen her bir kelimenin telaffuzunu eğlenerek ogrendiler ve böylece kalıcı öğrenme gerçekleştirdiler.
Sadece öğrencilerimizin değil, aynı zamanda sınıflarımıza konuk ettiğimiz öğretmenlerimizin de ingilizce şarkılar söyleyerek eşlik ettikleri bu etkinliği severek ve zevk alarak tamamladık.
Bu harika etkinliğe katılan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Sema CANSIZ´a teşekkür ederiz.
May
Bugün okulumuzda, 6. sınıflar arası başkan seçimi için, tüm gün öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz oylarını kullandılar. Her bir öğrencimiz ingilizce olarak tasarlanan seçim ortamını birebir deneyimledi. Kendi adaylarını belirleyip oylayıp demokratik haklarını kullandılar. Ve böylece hem seçimler konusunda gerçek hayata hazırlık yapmış oldular hem de ünite bilgilerini daha kalıcı olarak öğrendiler.
Öğrenci öğretmen hepimiz yarin sayılıp açıklanacak olan sonuçları heyecan içinde bekliyoruz.
Etkinliğimizi büyük bir heyecanla yapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenlerimiz Feyza AYTAÇ ÖZDEN, Sema CANSIZ ve Nurcan KILIÇ BİLGİN'e teşekkür ederiz.
Ders içerikleri sadece o dersin kazanımlarını sağlamak için değildir diye düşünüyoruz ve bunları hayati kazanımlara dönüştürüyoruz.
7. sınıflar İngilizce ders kitabında 9. ünitede should(tavsiye verme) ve must (zorunluluk bildirme) kazanımları çağımızın en büyük sorunu olan çevre kirliliği başlığı altında verilmiş.
Biz de bu konuyla ilgili duyarlılığımızı göstermek amacıyla, konu içeriğindeki ifadeleri maketlere ve posterlere dönüştürdük. Hem kelimelerin kalıcılığını arttırdık hem de yine yeni bir şeyler üretmenin keyfini sürdük. 7- G sınıfı öğrencileri bütün yeteneklerini sergiledi ve görülmeye değer ürünler ortaya çıkardı.
7-G sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset KARAÇAY´a teşekkür ederiz.
Nis
Hem ders içi katılımlarda hem de sınavda istikrarlı bir şekilde üstün performans sergileyen öğrencilerimiz İngilizce Başarı Sertifikası almaya hak kazandılar. Başarılı öğrencilerimizi bu şekilde desteklemek onların Ingilizce dersine karşı ilgi ve motivasyonunu daha da artırdı.
İngilizce başarı sertifikası alan öğrencilerimizi kutlarız.Alkışlar sizin için gelsin....
Çalışkan öğrencilerimize ve ingilizce öğretmenimiz Emine AKÖZ´e teşekkür ederiz.
7. Sınıflar 7. ünite içeriğinde yer alan gelecekle ilgili tahmin ve öngörüleri ifade etme kazanımını kalıcı hale getirmek istedik. Bunun için hazırladığımız küçük fal cümlelerinin yazılı olduğu kağıtları ve küçük fal kurabiyelerini birlikte bir yumurtaya sakladık.
"Neyse hayalleri o çıksın fallarında!" diyerek çektik fanustaki yumurtalardan. Her bir öğrencinin falını okuduk,anladık, güldük ve eğlendik. Bu etkinlik sayesinde artık gelecekten bahsederken nasıl bir yapı kullanacağımızı öğrendik.
Etkinliğimiz için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset KARAÇAY´a teşekkür ederiz.
Film türleri ve film karakterleriyle ilgili bir soru-cevap turnuvası düzenledik. Gruplara ayrıldık ve bize ayrılan süre içerisinde verilen cevapları sinema klaketleri üzerindeki sorularla buluşturmaya çalıştık. Her cevap sorusunu arıyordu. Biz de onları sorularına kavuşturmaya çalıştık. En fazla cevabı en fazla soruyla doğru bir şekilde buluşturan grubumuz turnuvayı kazandı. Bu eğlenceli rekabet ortamı öğrencilerimizin derse olan ilgisini ve motivasyonunu artırdı. Turnuva esnasında hem eğlendiler hem de öğrendikleri soru ve cevap kalıplarını daha iyi pekiştirdiler.
Birbirinden harika çalışmaları ve etkinlikleri yapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Emine AKÖZ´e teşekkür ederiz.
Mrt
5. Sınıfların 6. Ünitesi olan MOVIES ünitesi kazanımlarını ve hatta daha önceki ünitelerdeki başka kazanımları pekiştirmek amacıyla bu etkinliği seçtik. Öğrencilerimiz kendi seçtikleri bir karaktere bürünerek arkadaşlarının onlara sorduğu soruları yanıtlamaya çalıştılar. Bu sorular neler mi içeriyor? Seçtikleri karakterin kişilik özellikleri, yapabildikleri ve yapmaktan hoşlandıkları içerikli sorular. Öğrencilerimiz kendi hazırladıkları kostümlerle ve etkinliğin amacına ulaştığını gösteren performanslarıyla hem eğlendiler hem öğrendiler.
Bu renkli çalışmayı yapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset KARAÇAY´a teşekkür ederiz.
Mrt
5. Sınıfların 6. Ünitesi olan MOVIES ünitesi kazanımlarını ve hatta daha önceki ünitelerdeki başka kazanımları pekiştirmek amacıyla bu etkinliği seçtik. Öğrencilerimiz kendi seçtikleri bir karaktere bürünerek arkadaşlarının onlara sorduğu soruları yanıtlamaya çalıştılar. Bu sorular neler mi içeriyor? Seçtikleri karakterin kişilik özellikleri, yapabildikleri ve yapmaktan hoşlandıkları içerikli sorular. Öğrencilerimiz kendi hazırladıkları kostümlerle ve etkinliğin amacına ulaştığını gösteren performanslarıyla hem eğlendiler hem öğrendiler.
Bu renkli çalışmayı yapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset KARAÇAY´a teşekkür ederiz.
7. Sınıf öğrencilerimizin CELEBRATIONS (KUTLAMALAR) ünitesinde öğrendiği yapıları pekiştirmesi için, kendilerinin organize ettiği bir parti için davetiye hazırlamalarını istedik. Ortaya bu yaratıcı tasarımlar çıktı. Bu etkinlik sayesinde hem ürettiler hem öğrendiler.
Bu güzel etkinlikler için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset KARAÇAY´a teşekkür ederiz.
Şbt
5. Sınıf öğrencilerimiz 5.ünitede sağlık ile ilgili öğrendikleri yapıları pekiştirirken drama yeteneğini kullandı ve ortaya hem izleyenlerin hem de rol alanların keyif aldığı bir etkinlik çıktı.
Yaşayarak öğrenmenin güzel bir örneğini sunan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset KARAÇAY´a teşekkür ederiz.
7. Sınıf öğrencilerimizin CELEBRATIONS (KUTLAMALAR) ünitesinde öğrendiği yapıları pekiştirmesi için, kendilerinin organize ettiği bir parti için davetiye hazırlamalarını istedik. Ortaya bu yaratıcı tasarımlar çıktı. Bu etkinlik sayesinde hem ürettiler hem öğrendiler.
Bu güzel etkinlikler için sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Canset KARAÇAY´a teşekkür ederiz.
Keçiören Necip Fazıl Ortaokulu olarak e-twinning projemizde yaptığımız çalışmaları kısaca filmimizde anlattık. Sevgili öğrencilerimizin gayretli çalışmaları ve İngilizce öğretmenlerimiz Feyza AYTAÇ ÖZDEN, Sümeyye DAMAT ve Nadire MAT tarafından yürütülen projenin kısa filmi ise okul müdürümüz Erhan EKEN tarafından yapıldı.
Projemiz ile ilgili filmimizi izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.
Projemizin adı 'Sending cards'. Öğrencilerimiz kartlar hazırladılar ve proje partnerimiz olan diğer okullara gönderdiler. Bu okulların iki tanesi yabancı ülke okullarıydı ve diğerleri Türk okuluydu. Kartları gönderdikten sonra diğer okullar da hazırladıkları kartları bize gönderdiler.Öğrencilerimiz gelen kartları okudular. Bu projedeki amacımız öğrencilerimizin dili basit bir şekilde kullanması ve kendi kendilerine bir şeyler üretmesiydi. Hem eğlendiler hem de İngilizce'yi başkalarıyla iletişime geçmek için kullandılar. Çok yararlı ve heyecan verici bir projeydi.
Our name was sending cards. Our students prepared cards and we sent them another schools which were our project partners. Two of them were foreign schools and the others were from Turkey. After we sent the cards we received cards from other schools. Our students read their cards. Our aim was providing our students to use the language in a simple way and to create something by themselves. They had fun and they used English for communicating with strangers. It was very useful and exciting.
eTwinning, Avrupa´daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. ...
eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa´da okul işbirliğini teşvik etmektedir.Daha geniş bilgi için aşağıdaki linki tıklayınız.
https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm
Biz de bu topluluğun bir üyesi olduk. Öğrencilerimiz ile seçtiğimiz ülkelerin okullarında okuyan öğrenciler ile bir yıl mektup arkadaşlığı yaptılar. Farklı kültürden yeni insanlarla tanışmanın heyecanını yaşarken, İngilizcelerini de geliştirmiş oldular.
Kültürlerarası etkileşimin ile hayatlarında yeni bir bakış açısı kazandılar..
Proje boyunca ypmış oldukları özverili çalışmalardan dolayı sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenlerimiz Sümeyye DAMAT, Feyza AYTAÇ ÖZDEN ile Nadire MAT´ a teşekkür ederiz.
Teen life ve in the kitchen ünitesiyle ilgili sorulari kağıtlara yazdık.Sonra topları bardaklara sokunca seçtikleri bir soruyu cevapladılar.Hayır gerçekten zor o topları bardaklara doldurmak.DENEYiN BENCE.
Bu eğlenceli etkinliği yapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce Öğretmenimiz Ayten AYAR´a teşekkür ederiz.
Eğitimde her zaman somuttan soyuta gitmemiz gerekir. Biz de bunu örnek alarak şu an içinde bulunduğumuz mevsim olan kış temalı bir ders işledik. Hem kelime dağarcığımızı genişlettik hem de eğlendik.
Kışın etrafımızda gördüğümüz şeyler neler? Ya da yaptığımız eylemler neler? Bunlar üzerinde tartıştık ve ardından temamıza uygun bir etkinlik yaptık sınıfımızı kocaman kar taneleri süsledi.
Kış mevsimini yaşandığı bu soğuk günlerde, içimizi ısıtan bu güzel etkinliği yapan sevgili öğrencilerimize, bizi kırmayarak etkinliğimize katılan değerli misafirimiz Yunus Emre ÖZDEN öğretmenimize ve İngilizce Öğretmenimiz Feyza AYTAÇ ÖZDEN´e teşekkür ederiz.
Her sorunun bir cevabı vardır diyerek yola çıktık.
Bir dilin olmazsa olmazı olan soruların anlamlarını öğrenip nasıl cevap verebileceğimizi öğrendik. Bu konuyu da eşleştirme oyunu oynayarak pekiştirmeyi amaçladık. Hem eğlendik hem bilmediklerimizi öğrendik ve bildiklerimizi pekiştirdik.
Bu güzel etkinliğimiz yapan öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Feyza AYTAÇ ÖZDEN´ e teşekkür ederiz.
Ock
True or false demenin binbir yolu varsa...Wild life ünitesiyle ilgili cümleler yazıldı kağitlara.False olunca patlataĺım, true olunca patlatmayalım demiştim ama ne var ne yok patlattik.Çok heyecanlı bir dersti sonuçta..
BU eğlenceli etkinliği yapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce Öğretmenimiz Ayten AYAR´a teşekkür ederiz.
Ock
Günlük hayatta İngilizce kullanabilmek için öğrenmemiz gereken başlıca konulardan biri de İngilizce saatler konusudur.
Bu nedenle biz de İngilizce saatler nasıl söylenir ve nasıl yazılır? Sorularına cevap bulmak için konumuzu maketler yardımıyla işledik.
Hazırladığımız kartondan saatlerle oyunlar oynadık. Konuyu pekiştirmek için alıştırmalarımızı maket saatlerimizin üzerinde göstererek eğlenceli hale getirdik.
Dersin monotonluğundan kurtularak, oyun sırasında hızlı düşünüp, cevap vermeye çalışarak beyin jimlastiğiyle konunun iyice kavranmasını sağlamış olduk.
Hem eğlenceli, hem bilgilendirici bu güzel etkinliği hazırlayan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Başak ÇELİK´ e teşekkür ederiz.
İngilizce saati söylemeyi bir de saatlerimiz üzerinde göstererek hem eğleniyor, hem de ANI YAŞIYORUZ!
´What is time?´ konusunu bitirdikten sonra öğrencilerimiz kendi el emekleriyle saatler hazırladılar. Alıştırmaları, hazırladığımız saatler üzerinde göstererek yarışma tadında eğlenceli bir şekilde yaptık. Artık İngilizce saatleri çok rahat söyleyebiliriz.
Bu güzel etkinliği yapan 5-F sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce öğretmenimiz Başak ÇELİK´e teşekkür ederiz.
Ara
8. Sınıf olduk diye eğlenmeyeceğiz diye birşey yok değil mi?
Dönem boyunca öğrendiğimiz kelimeleri "ring the bell" oyunuyla kalıcı hale getirip, eğlenceli hale getirdik.
Öğrencilerimiz iki takıma ayrılır.İlk takımdan bir, ikinci takımdan bir öğrenci karşılıklı geçer. Sunucu olan öğrencimiz İngilizce kelimeyi söyler. Kelimenin Türkçe anlamını bulup zile ilk basan öğrenci takımına puan kazandırır.
Bu eğlenceli ve bir o kadar bilgilerimizi pekiştirici etkinliği yapan sevgili öğrencilerimize ve İngilizce Öğretmenimiz Ayten AYAR´a teşekkür ederiz.
5.sınıflarada yaptığımız saat etkinliğiyle vakit konusu tamam oldu. Öğrencilerimiz saatler konusunu işledikten sonra kendi hayal güçleriyle hazırladıkları saatleri sınıfa getirdiler. Alıştırmalarımızı saatler üzerinde göstererek somut bir şekilde tamamladık. Böylece İngilizce saati söylemeyi daha eğlenceli bir şekilde pekiştirmiş olduk.
Bu eğlenceli çalışmayı yapan 5/D sınıfı öğrencilerimize ve İngilizce Öğretmenimiz Başak ÇELİK´e teşekkür ederiz.
İNGİLİZCE DERSLERİNİ SEVMEK İÇİN BAHANE ÇOK.ÖRNEĞİN EĞLENCELİ BİR TEKERLEMEYİ, EĞLENCELİ BİR SUNUMLA KEYİFLİ BİR AKTİVİTEYE DÖNÜŞTÜRMEK GİBİ...
ÖĞRENCİLERİMİZİN İNGİLİZCE DERSİNE KARŞI OLUMLU TUTUM GELİŞTİRMELERİ, BAŞARABİLDİKLERİNİ HİSSETMELERİ VE FIRSAT VERİLDİĞİNDE YARATICILIKLARINI KULLANABİLECEKLERİNİ GÖSTERMELERİ İÇİN KÜÇÜK BİR AKTİVİTE YAPTIK.
TEKERLEME SÖYLEDİK,RİTİM TUTTUK. ÖĞRENDİK AMA ÇOK EĞLENDİK...
BU GÜZEL ÇALIŞMAYI YAPAN ÖĞRENCİLERİMİZE VE İNGİLİZCE ÖĞRETMENİMİZ CANSET KARAÇAY´A TEŞEKKÜR EDERİZ.
Ekm
İNGİLİZCE ÖĞRENMEDE KELİME BİLGİSİNİN NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞU ŞÜPHESİZ TARTIŞILMAZ.ANCAK YENİ KELİMELER ÖĞRENMEK DE BİR O KADAR ZOR.BİZ DE HEM ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRMAK, HEM DE EĞLENCELİ HALE GETİRMEK İÇİN HER ÜNİTE SONUNDA BİR KELİME OYUNU OYNUYORUZ.BU ÜNİTEMİZDE DE KAĞIT BARDAKLARDAN YARARLANDIK.BARDAKLARIN ALTINA YAZDIĞIMIZ İNGİLİZCE VE TÜRKÇE KELİMELERİ BELLİ BİR SÜREDE EŞLEŞTİREREK EN ÇOK DOĞRUYU YAPAN GRUP KAZANDI.
ÇALIŞMAYI HAZIRLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENİMİZ BAŞAK ÇELİK´E VE SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜRLER...
Ekm
WHAT TIME IS IT? (SAAT KAÇ?)
İNGİLİZCE DERSİNDE SAATLERİ HEP KARIŞTIRIYORDUK. ÖĞRETMENİMİZ NURCAN KILIÇ BİLGİN´İN REHBERLİĞİNDE OYUN OYNAYIP SAATLERİ ÖĞRENDİK. HEM ÇOK EĞLENDİK HEM DE ARTIK SAATLERİ İYİ BİLİYORUZ....
BU GÜZEL ÇALIŞMADAN DOLAYI KIYMETLİ ÖĞRENCİLERİMİZE VE İNGİLİZCE ÖĞRETMENİMİZ NURCAN KILIÇ BİLGİN´ E TEŞEKKÜR EDERİZ....
ZORU BAŞARDIK! WE MADE IT!
ARTIK İNGİLİZCE CÜMLE KURABİLİYORUZ. NOW WE CAN MAKE SENTENCES IN ENGLISH.
İNGİLİZCE DERSLERİNİN ANLAMASI EN ZOR KONUSU OLAN "SIMPLE PRESENT TENSE" YANİ GENİŞ ZAMAN" EĞLENCELİ VE GÖRSEL İÇERİĞİ OLANBİR ETKİNLİKLE HEM PEKİŞTİRDİK, HEM DE EĞLENDİK. BİZ ARTIK İNGİLİZCE CÜMLE KURABİLİYORUZ.
ÖĞRETMENİMİZ FEYZA AYTAÇ ÖZDEN´E VE ÇALIŞKAN ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜRLER...