Mrt
Pi Günü, ünlü matematik sabiti π sayısının anısına özel kabul edilmiştir ve her yıl 14 Mart tarihinin saat 1.59 itibariyle kutlanmaktadır. Pi sayısı virgülden sonra trilyonlarca basamağı olan özel bir sayı. En bilinen kısa hali 3.14 dür. Bunun bir uzun hali 3,14159 dur. Amerikan tarih formatında ay önce geldiği için 3.14 yani Martın 14. Günü ve saat 01.59 da pi günü kutlamaları başlamaktadır.
Daha önce Pi Günü olarak kutlanan 14 Mart, 26 Kasım 2019'da düzenlenen UNESCO'nun 40'ıncı Genel Konferansı'nda "Dünya Matematik Günü" ilan edilmiştir.
14 Mart 2021 tarihinde kutlanacak ikinci Dünya Matematik Günü'nün teması "Daha iyi bir Dünya için Matematik". Tüm dünyanın COVID-19 salgınıyla karşı karşıya olduğu bir zamanda, Matematik, virüsün yayılmasını anlamamıza, izlememize ve kontrol etmemize yardımcı olacak modeller ve araçlar sağlıyor.
Harika çalışmaları yapan sevgili öğrencilerimize ve Matematik öğretmenlerimiz Bilgen Öztürk ile Derya Can 'a teşekkür ederiz.
"Küçük hanımlar, küçük beyler... Sizler hepiniz, geleceğin bir gülü, yıldızı, bir bahtının aydınlığısınız. Memleketi asıl aydınlığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, kıymeti olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız." Mustafa Kemal Atatürk
Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Atatürk'ün tüm dünya çocuklarına armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramının 100.yılını 5/H sınıfı öğrencileri olarak evlerimizde neşe ile kutladık.
5/H Sınıfımızın öğrencilerine ve sınıf öğretmeni Derya Can'a teşekkür ederiz.
Filmimizi aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
7 Haziran'da yapılması planlanan 2020 Liselere Giriş Sınavı (LGS) sorularının müfradat ve kazanımları önceki gün Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tafaından açıklandı. Öğrencilere birinci dönemde işlenen, yani Şubat tatiline kadar olan sürede işlenen konulardan soru sorulacak.
Uzaktan eğimde verilen derslerden soru çıkmayacak. Peki konuların az olması sınava hazırlanan 8'inci sınıf öğrencileri için bir avantaj mı yoksa dezanavtaj mı? Eleyici sorular hangi ders ve konulardan gelebilir? Öğrenciler evde nasıl bir ders çalışma programı uygulayabilir?
MATEMATİK ÇELDİRİR: Sınavın kapsamı 1'inci dönemi kapsadığı için soru sorulacak konular dar. Bu durumda en çok matematik dersi dersinden eleyici sorular gelir. Öğrencinin analitik düşünce yeteneğini ölçen hikaye tarzı matematik soruları bekliyoruz.
TÜRKÇE DE ELEYİCİ OLUR: Benzer şekilde Türkçe'den de uzun paragraflı sorular gelecektir. Diğer derslerin konuları az olacağı için en çeldirici sorular Türkçe ve matematikten gelir. Bu iki derste yelpaze geniştir.
KONU AZSA SORU ZORDUR: Fen bilimleri ve sosyal bilgiler gibi derslerde çok az konu var. Konu darlaşınca sorular zorlaşır. Bu yönüyle yalnızca LGS'de ilk dönem konularının olması öğrenciler için bir dezavantaj.
VAKİT ÇOK: Öte yandan öğrencilerin evde olması ve boş vaktinin çok olması bir avantaj. Bu 2 aylık sürede bol konu tekrarı yapıp, sık sık test çözerlerse başarısız bir öğrenci bile LGS'de iyi sonuçlar elde eder.
EVDE NASIL ÇALIŞMALI?
EN BAŞTAN ÇALIŞIN: Kalan 2 aylık sürede ilk dönem konularını en baştan tekrar edin. EBA'daki testleri mutlaka çözün. Canlı sınıflara katılın. Çözdüğünüz soruları tekrar tekrar yeniden çözün.
REHAVETE KAPILMAYIN: Nasıl olsa konular az, daha da vakit var diyerek rehavete kapılmayın. Bu düşünce çok başarılı öğrenciyi bile başarısız yapar.Az konu demek zor soru demek.
KİTAP OKUYUN: 25 yıllık tecrübem bana sınavlarda kitap okuyan öğrencilerin başarılı olduğunu gösterdi. Öğrencilerin şimdi daha fazla boş zamanı var. Günlük çalışma programlarını bitirdikten sonra mutlaka ama mutlaka kitap okuyun. Ancak kitap okuyan öğrenci sorulardaki neden sonuç ilişkisini sorgulayabilir.
Dersimizde materyal kullanarak kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmek adına ondalık gösterimler konusuna da renkli bir materyalle giriş yaptık.Ondalık gösterimleri çubuklar ve üzerinde basamak adları yazan bölümler sayesinde oluşturup kolayca okuduk.
Bu harika etkinlik için sevgili öğrencilerimize ve matematik öğretmenimiz Selcen Koşar Battal'a teşekkür ederiz.
5.sınıflarda kesirlerle toplama ve çıkarma işlemini eğlenceli bir etkinlikle bitirmek istedik. İşlemin sonucu hangi kartın başında yazıyor ise onu bulup sıradaki işleme geçerek oyunu devam ettiren öğrencilerimiz heyecanla oyunu tamamlamak için gayret gösterdiler.
Bu harika etkinlikler için çalışkan öğrencilerimize ve matematik öğretmenimiz Selcen Koşar Battal'a teşekkür ederiz.
Tüm derslerde olduğu gibi matematikte de materyal kullanımı çok önemli bir yere sahiptir. Kesirler ünitesine geçtik ve birim kesir materyalimizle renkli bir başlangıç yaptık. Özellikle birim kesirlerde sıralama konusunu somutlaştırarak daha kolay bir öğrenme ortamı sağlamış olduk.
Bu harika etkinlik için çelışkan öğrencilerimize ve Matematik öğretmenimiz Selcen KOŞAR BATTAL'a teşekkür ederiz.
5.sınıflarda bir doğal sayının karesi ve küpünü hesaplama konusuna geçtik. Etkinliğimizi verilen sürede doğru adımlarda ilerleyerek tamamlayan ilk öğrencimize kalem ve kalem kutusu hediyesini verdik. Hem eğlendik hem de üslü ifadelerin değerini hesaplamayı öğrenmiş olduk.
Bu harika etkinlik için sevgili öğrencilerimize ve Matematik öğretmenimiz Selcen Koşar Battal'a teşekkür ederiz.
Çember mi? Daire mi? Bu ikisi her zaman birbirine karıştırılır. En iyisi yaparak öğrenelim diyerek yola çıktık.
Merkez açının hangi noktada bulunduğunu,merkez açının derecelerini çemberin yarım yayını çeyrek yayını ve çemberin alanını bulmayı öğrendiler.
Maketi şekillendirerek çember elde ettiler.
Etkinliğimizi yapan çalışkan öğrencilerimize ve matematik öğretmenimiz Pelin AKYÜZ SOYUTEMİZ´e teşekkür ederiz.
Mrt
Matematik evrenin ve varoluşun gizemini çözebilmenin belki de en büyük aracıdır.
Hayatın her alanını biz farketmeden kendine yer bulan matematiğin en bilinmezlerinden biri de "pi sayısı" dır.
Pi günü bu gizemli pi sayısını kutlamak ve anlamlandırmak için oluşturulmuştur.
Bir matematik sabiti olan pi sayısı yaklaşık 3,14 sayısına karşılık gelmektedir.Bu nedenle her yıl 3. ayın 14. günü olan 14 Mart tarihinde kutlanmaktadır.
Matematik farkındalığını artırmak, pi sayısının gizemini anlatmak ve bu geleneği sürdürmek amacıyla pi günü etkinligimizi düzenlemeye karar vedik.
Pi günümüzü düzenleyen çalışkan öğrencilerimize ve Matematik öğretmenimiz Çiğdem GEDİK´e teşekkür ederiz.
Tamsayılar pozitif tam sayılar kümesi, negatif tam sayılar kümesi ve sıfırın birleşimi ile oluşan sayı kümesidir. Sayma sayılarının soluna artı anlamında + işareti yazıldığında +1, +2, +3, +4, ...sayıları elde edilir. Bu sayılara pozitif tam sayılar denir ve pozitif tam sayılar kümesi Z+ ile gösterilir. Sayma sayılarının soluna eksi anlamında işareti yazıldığında -1, -2, -3, -4, ... sayıların elde edilir. Bu sayılara negatif tam sayılar denir ve negatif tam sayılar kümesi Z- ile gösterilir. Pozitif tam sayılar, negatif tam sayılar ve sıfır, tam sayıları oluşturur ve tam sayılar kümesi Z ile gösterilir.
» Sıfır ne negatif ne de pozitif tam sayıdır. Sıfırın işareti yoktur.
» Solunda işareti olmayan (sıfır hariç) sayılar pozitif olarak alınır.
» Her doğal sayı aynı zamanda bir tam sayıdır.
Tam sayıları daha iyi anlamak için yapılan bu güzel etkinlikle hem eğlendik, hem de tam sayıları kavramış olduk.
3 tam sayıdır , 4 tam sayıdır ama ..üç buçuk ( 3.5 ) tam bir sayı değildir ..buçuğu var , 3 ile 4 arasında bir sayıdır ..
7 tam sayıdır , 8 tam sayıdır ama ( 8.2 8 tam onda 2 ) tam sayı değildir .
-18 (eksi on sekiz ) tam bir sayıdır , – 19 tam bir sayıdır, ama -18,7 ( eksi 18 tam onda 7 ) tam bir sayı değildir , onda 7 lik kısmı tamlığı bozuyor .
Bir sayının negatif olması onun tam olmayacağı anlamına gelmez ..Kırıntısı , parçacıgın olmaması gerekir ..
Tam sayılar konusunu oyunumuz ile çok daha iyi kavradık.
Bu güzel etkinliğimizi yapan sevgili öğrencilerimize ve Matematik Öğretmenimiz Rukiye BAŞTUĞ´a teşekkür ederiz.
Tam sayıların nasıl sıralandığı,büyüklük küçüklük ilişkilerinin nasıl olduğunu öğrencilerimizin daha basit ve anlaşılır bir şekilde kavrayıp öğrenmesi için boyama etkinliğimizle birlikte işledik.
Bu labirent etkinliğimizde öğrencilerimiz başlangıç noktasından itibaren tam sayılar arasında doğru karşılaştırma ve sıralamalar yaparak çıkışa doğru ilerlemeye çalışır. Ayrıca etkinliğimiz öğrencilerimizin istediği renk ve boyalarla çalışma yapmasıyla daha eğlenceli bir hale geldi.
Bu güzel etkinliğimizi yapan çalışkan öğrencilerimize ve Matematik Öğretmenimiz Rukiye BAŞTUĞ´a teşekkür ederiz.
Ock
Kağıt katlama sanatı olarak bilinen Origami, modüler origami dalını sınıfımızda olabildiğince çocuklarla yapmaya çalıştık.
Bu etkinlikte çocuklarla diğer insanlarla iletişim kurmayı, gözlemlemeyi, işbirliği yapmayı ,yardımlaşmayı, özgüven kazanmayı ve psikomotor becerilerinin gelişimine katkı sağlamayı amaçladık.
Etkinlik boyunca öğrencilerimiz çok eğlendi ve origami sanatı ile erken tanıştıkları için çok mutlu olduklar.
Etkinliğimizi organize eden matematik öğretmenimiz Çiğdem GEDİK´e ve sevgili öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Ock
Drama ile matematiği yaşıyoruz. Rasyonel sayıları hayatın içinden örnekleri öğrencilerimizle canlandırdık.. Tabi öncesinde dramamızın ısınma çalışması olan gazete kağıtları oyununu oynadık.Oyun sonunda rasyonel sayılarla ilgili çıkarımlarda bulunduk ki çocuklar oyunun amacını ve dersimizle alakasını kurabildiler. Ayrıca oyun sonunda öğrencilerin kendilerine güvenlerinin artması da eğlenmenin yanı sıra kişisel gelişimleri için önemli bir katkı oldu.
Etkinliğimize katılan öğrencilerimize ve matematik öğretmenimiz Çiğdem GEDİK´e teşekkür ederiz.
Ara
Anket yorumlarken ve raporlarken hangi metodları kullanacağımıza doğru karar vermeliyiz.
Veriler yüzde ya da ortalama gibi basit metodlar kullanarak karara bağlanır. İki ayrı değişken arasındaki ilişkinin incelenmesini sağlar.
Sonuç olarak daire grafiği, sütun grafiği, çizgi grafiği gibi istatistik bilgi sunmamıza olanak sağlar.
Matematik dersi gibi soyut kavramların çokça olduğu bir derste işlediğimiz konuyu somuta dönüştürmek öğrenmenin de kalıcı olmasını sağlıyor.
Bu güzel çalışmayı yapan öğrencilerimize ve matematik öğretmenimiz Pelin AKYÜZ SOYUTEMİZ´e teşekkür ederiz.
Zeka oyunlarıyla IQ´ nuzun yükselebileceğini biliyor muydunuz?
Berkeley Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre belli süre içerisinde zeka oyunlarının çocukların IQ´sunu %32 oranında artırdığı ortaya konulmuştur.
Ayrıca beyni yaşlanmaya, Demans ve Alzhemier gibi beyni tüketen hastalıklara karşı koruduğu da bilinir.
Bu yüzden çocuklarımızın zihin, odaklanma, dikkat ve mantık gelişimini arttırmak amacıyla her hafta zeka oyunlarıyla eğlenerek öğreniyoruz...
Zeka oyunlarımız:
Hedef 4
Surakarta
Reverse
9 Taş
Satranç
Mangala
Çarpma Oyunu
Koridor
Bu güzel etkinlikleri yapan sevgili öğrencilerimize ve matematik öğretmenimiz Çiğdem GEDİK´e teşekkür ederiz.