T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Necip Fazıl Ortaokulu

ELMA KISA FİLMİMİZ

Yönetmenliğinin, kamera çekimlerinin, kurgu ve montajının Okul Müdürümüz Erhan EKEN tarafından yapıldığı;

Başrollerini okulumuz öğretmeni olan Şeyma TAŞDEMİR, öğrencilerimiz Hüseyin KARANFİL ile Melike ERDEM´in paylaştığı,

Senaryosunun okulumuz öğretmenleri Elçin PEHLİVANOĞLU DEMİRLİOĞLU, Şeyma TAŞDEMİR ve Erhan EKEN tarafından yazıldığı,

Yardımcı rollerde okulumuz öğretmeni Halil İbrahim AYDEMİR ile okulumuz yetenekli öğrencilerinin oynadığı ELMA adlı kısa filmimizin konusu ise okullarımızda sıklıkla karşılaştığımız AKRAN ZORBALIĞI´dır.

Amacımız okullarda yaşanan akran zorbalığına dikkat çekebilmek, bu konuda öğrenci, öğretmen ve velilerimizi bilinçlendirebilmektir.

Filmimizde emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkürlerimizi sunarız.

Filmimizi izlemek için aşağıdaki linki tıklayınız.

https://youtu.be/WTUXC-N9FXA

Akran Zorbalığı; özellikle okullarda gerçekleşen, bir ya da birden fazla çocuğun kendilerinden fiziki veya sosyal anlamda dezavantajlı konumda olan başka bir çocuğa karşı, düzenli olarak yapmakta oldukları sözlü ya da fiziki saldırı ve baskılamalardan oluşan, negatif etkileri son derece yüksek olan bir sosyal problemdir.

Öncelikle akran zorbalığına maruz kalan çocukların büyük bir bölümünün, bunu ailelerine oldukça uzun zaman sonra itiraf ettiklerini aklımızdan çıkartmamalıyız. Eğer çocuklarımızın akran zorbalığına maruz kaldığını düşünüyorsak, kesinlikle çocuklarımızı daha yakından gözlemleyerek, onlarla okul hakkında daha fazla konuşmaya özen gösterip bilgi edinmeye çalışmalıyız. Özellikle okul öncesi, kreş ve anaokulu yaş grubundaki çocuklar bize okul hayatlarını anlatmak konusunda oldukça ketum olabilmektedirler. Peki özellikle yaşı küçük olan çocuklarımızla okul hakkında konuşurken nasıl bir yol izlemeliyiz? Pek çok uzmana göre; bir 3 yaş çocuğunun bile "iyi", "güzel" , "sıkıcı" , "kötü" gibi basit cevaplarla geçiştirebileceği, olası sohbetimizi başlamadan bitirecek olan, "Bugün okul nasıl geçti?" ya da "Günün nasıldı?" gibi standart ve kalıplaşmış soruları sormaktan kaçınmalıyız. Bunun yerine çocularımızla okul hayatları hakkında sohbet edebilmemize olanak sağlayacak daha yaratıcı sorulardan yardım alabiliriz;

"Bugün okulda unutamayacağın birşey oldu mu?" 
"Bugün en çok ne zaman mutlu oldun?" 
"Bir sınıf arkadaşın hastalanacak ve okula gelemeyecek olsaydı onun kim olmasını isterdin?" "Bugün seni güldüren bir olayı anlatsana." 
"Bugün en çok ne zaman sıkıldın?" 
"Okulda en sevdiğin yer neresi?" 
"Bugün olan iyi/kötü birşey anlatsana?" 
"Öğretmenine canını sıkan bir olayı anlatacak olsaydın o ne olurdu?"

"Eğer sınıfa bir uzay gemisi gelseydi ve uzaylılar birini ışınlayacak olsalardı, kimi ışınlamalarını isterdin?"

Şüphesiz ki bu sorular farklılaştırılabilirler. Standart olmayan bu çeşit sorular sayesinde çocuklarımızın okuldaki yaşantılarına dair daha net bilgiler elde edebiliriz.

 

27-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-201927-04-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.04.2019 - Güncelleme: 18.03.2020 14:04 - Görüntülenme: 2656
  Beğen | 496  kişi beğendi