T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Necip Fazıl Ortaokulu

DÖNEN CİSİMLERİN OLUŞTURDUKLARİ ÜÇ BOYUTLU CİSİMLER (TÜBİTAK 4006 PROJESİ)

           Soyut kavramları somutlaştırabilmek adına iki boyutlu cisimlerin belirli bir hızda dönerek oluşturdukları üç boyutlu cisimleri öğrencilere somut bir şekilde gösterilmesi hedeflenmiştir.

           Bu şekilde üç boyutlu cisimlerin kesit alanlarının oluşturdukları üç boyutlu cisimlerin öğrencilere tanıtılması ve öğrencilerin üç boyutlu cisimlerin kesit alanlarının nasıl oluştuğunu daha kolay bir şekilde anlaması hedeflenmiştir.

           Üç boyutlu cisimlerin kesitleri yüksek hızda döndürüldüğünde hangi üç boyutlu cisime aitse onun şeklini alır.

PROBLEM

Öğrencilerin üç boyutlu cisimlerin kesit alanlarının nasıl oluştuğunun daha kolay anlayabilmesini nasıl sağlarız?

ÇÖZÜM

İki boyutlu cisimlerin kesitleri yüksek hızda döndürüldüğünde hangi üç boyutlu cisime aitse onun şeklini alır, onun kesit alanlarına sahiptir. Bunu sağlayacak bir tasarım geliştirilebilir.

PROJE GÖREVLİLERİ

Projemizi hazırlayan Osman EKER'e (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni),Şeyma Nur DURAN'a  (6/E Sınıfı Öğrencisi), Sude MİRZA'ya (6/E Sınıfı Öğrencisi) teşekkür ederiz.

Projenin tüm detayları için aşağıdaki linki tıklayınız.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 02.06.2019 - Güncelleme: 28.11.2019 23:00 - Görüntülenme: 1757
  Beğen | 89  kişi beğendi