T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Necip Fazıl Ortaokulu

AİLEMCE İNGİLİZCE (TÜBİTAK 4006 PROJESİ)

Ülkemizde Yabancı Dil (İngilizce) eğitimi üzerine sürekli olarak yapılan araştırmalar ve eleştirilerin bizi bu derslere olan güvenin azalmakta olduğu fikrine sürükledi. Çağımızın en önemli kriterlerinden biri olan Yabancı Dil yeterliliklerine sahip olma kriterine sekte vurmakta. Bu engel ise kişilerin gelecekteki yaşamlarında onlara bir dezavantaj yaratmaktadır. İş yaşamına atılama dönemine geldiklerinde onlara üstesinden gelmeleri gereken yeni bir sorun olarak tekrar karşılarına çıkmaktadır. Ve daha sonra bu kişiler tekrar karşılarına çıkan bu sorunun üstesinden gelme zorunluluğuyla tekrar kurs – ders gibi fırsatları kullanıyorlar. Bu sözde fırsatlar onlara yeniden zaman ve para maliyetleri ortaya çıkarıyor. İşte bu durumlar bir kısır döngüye dönüşüyor.

             Etrafımızda tüm bu süreçleri yaşayan insanlar bize olayın kökenine inerek sorunun kaynağını belirleme fikri verdi.  Ailelerin derslere verdiği önemin çocukların o derse karşı tutumunu etkileyip etkilemediğini araştırmaya karar verdik.

        PROBLEM

        Ailelerin "Yabancı Dile" karşı tutumları öğrencilerin okullardaki "Yabancı Dil" başarısında etkili midir? 

        HİPOTEZ

        Ailelerin Yabancı dil eğitimine bakışı öğrencilerin okullardaki 'Yabancı Dil' başarısını etkiler.

        PROJE GÖREVLİLERİ

        Projemizi hazırlayan Canset KARAÇAY'a, ( İnglizce dersi öğretmeni), Şeyma Nur YAVUZ'a, (7/H sınıfı öğrencisi), Hümeyra Zeynep KOBİLAY'a (7/H sınıfı öğrencisi) teşekkür ederiz.

Projenin tüm detayları için aşağıdaki linki tıklayınız.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.05.2019 - Güncelleme: 18.03.2020 13:42 - Görüntülenme: 8531
  Beğen | 86  kişi beğendi